Kirjoittaja Aihe: *bang  (Luettu 7514 kertaa)

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
*bang
« : 20.03.10 - klo:09.31 »
Debianpohjainen Crunchbangin kymppiversion alfa on ladattavissa:
http://crunchbanglinux.org/downloads/statler/alpha-01/

Archbang on saanut oman sivuston ja keskusteluryhmän:
http://www.archbang.org/

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #1 : 09.04.10 - klo:07.43 »
ArchBang päivittyi taas aprillipäivänä. Ulkoasu on muuttunut karkimmaksi: muodikasta hiiltä, lasia ja plastiikkia sekä Archin sähkönsinistä. Olisiko liian korea Openboxiksi?



Live-CD on keventynyt aika lailla tammikuusta, kun ohjelmia on valikoitu uudelleen. Pyörii livenä ihan mukavasti vanhallakin raudalla. Pitää etsiä tuolle romuläppäriltä osio ja alkaa penkoa ominaisuuslistan ohjelmia. Sellainen on hupiskelua (edutainment) parhaimmillaan.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: *bang
« Vastaus #2 : 09.04.10 - klo:11.04 »
Komea on. Pitää itsekin alkaa penkoa tuolta varaston puolelta käytöstä poistettuja koneita ja kokeilla, jos niihin saisi tuolla eloa.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #3 : 09.04.10 - klo:12.31 »
Mitä?!?!? Onko tuommoinen kuin ArchBang olemassa?? Pakko testata!
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

nomalab

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #4 : 21.10.10 - klo:14.11 »
Live-CD on keventynyt aika lailla tammikuusta, kun ohjelmia on valikoitu uudelleen. Pyörii livenä ihan mukavasti vanhallakin raudalla. Pitää etsiä tuolle romuläppäriltä osio ja alkaa penkoa ominaisuuslistan ohjelmia. Sellainen on hupiskelua (edutainment) parhaimmillaan.

Alkukuusta tuli sitten ulos ArchBang Linux 2010.10. Ja on nätti, juu:

http://archbang.org/wp-content/uploads/2010/10/994iUl.jpg

Tuossa vieressä pyörii LiveCD rivakasti 400 MHz:in Pentium II-MMX koneella, jossa 256 megaa muistia. Näyttiksenä GeForce2 MX/MX400. Valmistaudun just asentelemaan, jotta pääsee paremmin testaamaan. Koneessa on asennettuna Karmic, joka kyllä pyöri, mutta oli jotakuinkin tahmea. Mintin Debian Editionia kokeilin siinä kanssa, mutta jotenkin se vaan ei iskenyt.

Katsotaan nyt, jos Archin avulla saisi konevanhuksenkin hyötykäyttöön. Olen kovasti ihastunut Openboxiin ja Arch Linuxin BSD-tyyliseen initiin sekä muutoinkin suoraviivaiseen, minimalistiseen otteeseen. Tulee ihan vanhat hyvät ajat mieleen.  ;)
Toshiba Satellite Pro L100 | ATI Xpress 200M | Huawei E1552 | Saunalahti prepaid mobiililaajakaista | Arch

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #5 : 30.12.10 - klo:20.20 »
Tuo archbang näytti tyylikkäältä ja siinä oli upea aloitus työpöytä kuva.

Saako sen toimimaan mokkulalla, kun en äkkiä löytänyt live cd ajossa mokkulatoimintoja?

Entä saako siihen asennettua suomenkielen paketit, jos kokeilisin sitä jollain vanhalla koneella?

Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #6 : 30.12.10 - klo:21.18 »
Mulla pyörii tuo Archbang miniläppärissä. Itse käyttelen mokkulaa (no oikeasti kännykkää) siinä Wvdial ohjelmalla. Olen tehnyt valikkoon oman kansion wvdialille. Kansiossa on oma käynnistin jokaisen palveluntarjoajan asetuksilla sekä käynnistin joka lähettää pin-koodin mokkulalle. Nyt pystyn säätämättä käynnistämään yhteyden minkä firman yhteydellä vaan. Ihan näppärää jos vaikka on jonkun kaverin mokkula kiinni koneessa ja eri operaattori kuin itsellä. Tuolla tavalla itse saan yhteyden ihan valikosta klik-klik  ;D

edit. tosin ei ole ollut tarvetta muilla asetuksilla/laitteilla luoda yhteyttä, joten en tiedä toimiiko se oikeasti noin kun olen sen ajatellut. Taitaisi vaatia että olisi saman niminen laite jotta toimisi... en tiedä  :-\
« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo:21.22 kirjoittanut Jone »

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Vs: *bang
« Vastaus #7 : 31.12.10 - klo:12.11 »
Mulla pyörii tuo Archbang miniläppärissä. Itse käyttelen mokkulaa (no oikeasti kännykkää) siinä Wvdial ohjelmalla. Olen tehnyt valikkoon oman kansion wvdialille. Kansiossa on oma käynnistin jokaisen palveluntarjoajan asetuksilla sekä käynnistin joka lähettää pin-koodin mokkulalle. Nyt pystyn säätämättä käynnistämään yhteyden minkä firman yhteydellä vaan. Ihan näppärää jos vaikka on jonkun kaverin mokkula kiinni koneessa ja eri operaattori kuin itsellä. Tuolla tavalla itse saan yhteyden ihan valikosta klik-klik  ;D

edit. tosin ei ole ollut tarvetta muilla asetuksilla/laitteilla luoda yhteyttä, joten en tiedä toimiiko se oikeasti noin kun olen sen ajatellut. Taitaisi vaatia että olisi saman niminen laite jotta toimisi... en tiedä  :-\

Kiitos vinkistä.

Pitänee jossain välissä perehtyä asiaan paremmin.

Olisin mielelläni kokeillut mokkuloiden toimivuutta jo live- cd:ltä.

No ei mitään, laitetaanpa jälleen uusi kokeiltava asia loputtomaan kokeiltavien jonoon.

 ;D ;D