Kirjoittaja Aihe: Asennus ei käynnisty CD:ltä  (Luettu 2245 kertaa)

Z0mb1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
    • STweb
Asennus ei käynnisty CD:ltä
« : 21.05.06 - klo:13.39 »
Moi! Minulla olisi sellainen ongelma, että latasin ubuntun ja poltin sen CD-levylle, laitoin levyn asemaan ja painoin reset-nappia, ja kun bios alkoi lukea cd-levyä niin tuli tällainen ilmoitus:

Boot from Atapi CD-rom: Failure

Ja tämän jälkeen windows käynnistyi. Olen myös formatoinut kiintolevyn ja kokeillut vaikka mitä, mutta mikään ei ole auttanut...

Mistähän ihmeestä tällainen voisi johtua? Olen yrittänyt tätä kolmella tietokoneella, mutta en ole saanut missään toimimaan...  ???

EDIT: Onkohan mitenkään mahdollista käynnistää asennusta muuten kuin CD:ltä biosissa?
« Viimeksi muokattu: 21.05.06 - klo:13.42 kirjoittanut smmt »

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Asennus ei käynnisty CD:ltä
« Vastaus #1 : 21.05.06 - klo:13.42 »
CD-levysi saattaa olla jotenkin vioittunut tai sen poltto on jotenkin epäonnistunut, etenkin jos se ei millään koneella tunnu onnistuvan. Koetahan poltella uusi levy, josko sitten onnistuisi.

Z0mb1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
    • STweb
Re: Asennus ei käynnisty CD:ltä
« Vastaus #2 : 21.05.06 - klo:13.43 »
CD-levysi saattaa olla jotenkin vioittunut tai sen poltto on jotenkin epäonnistunut, etenkin jos se ei millään koneella tunnu onnistuvan. Koetahan poltella uusi levy, josko sitten onnistuisi.

CD-levyjä on kaksi, toinen on ihan saatu jostain ubuntu-jutusta ja toinen on itse poltettu. Eikä kummallakaan toimi...

Unohdin kyllä mainita sen toisen levyn tuossa viestissä...

EDIT: Ainiin, unohdin mainita, että se sama virheilmoitus tulee myös silloin kun yrittää käynnistää win2000-asennusta cd:ltä. Mistähän tällainen voi johtua? ???
« Viimeksi muokattu: 21.05.06 - klo:13.51 kirjoittanut smmt »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Asennus ei käynnisty CD:ltä
« Vastaus #3 : 21.05.06 - klo:13.53 »
CD-levyjä on kaksi, toinen on ihan saatu jostain ubuntu-jutusta ja toinen on itse poltettu. Eikä kummallakaan toimi...

Unohdin kyllä mainita sen toisen levyn tuossa viestissä...

EDIT: Ainiin, unohdin mainita, että se sama virheilmoitus tulee myös silloin kun yrittää käynnistää win2000-asennusta cd:ltä. Mistähän tällainen voi johtua? ???

jos ongelma on tosiaan alkuperäisilläkin levyillä, niin kyse voi hyvin olla biosista/cd-asemasta. itsekin olen törmännyt toisinaan tällaisiin koneisiin, mutta useimmissa tapauksissa homma on lähtenyt pelaamaan, kun koneen on bootannut smart bootmanagerilla ja bootannut sen avulla cd:ltä (ja harvoissa tapauksissa mikään ei ole tuntunut auttavan).

http://btmgr.webframe.org/
Janne