Kirjoittaja Aihe: Samsung N220 minikannettava  (Luettu 4217 kertaa)

haspu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Samsung N220 minikannettava
« : 16.03.10 - klo:12.01 »
Hei,

Vanha minikannettavani Asus Eee 701 hajosi kesällä ja nyt olisi uudelle tarvetta. Onko kenelläkään kokemuksia Samsungin minikannettavista?

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #1 : 16.03.10 - klo:12.42 »
http://www.reghardware.co.uk/2010/02/19/review_netbook_samsung_n220/print.html ja lainaus sivulta:

Lainaus
As always, Linux provides a noticeable performance boost, but our test run with Ubuntu (http://www.ubuntu.com/) wasn’t exactly plain sailing – the most notable issue being the OS' refusal to recognise the Realtek RTL8192E wireless card. We managed to get it working by using the XP driver with NDISwrapper but although this worked fine for us, we’ve heard reports of stability issues cropping up with long-term use.

Jakeluna tuolloin lienee ollut 9.10. Ainakin akunkeston luulisi riittävän. Jatkuvalla jauhatuksella ja täydellä kirkkaudella 6h 9min artikkelin kirjoittajan mukaan. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

peran

  • Vieras
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #2 : 16.03.10 - klo:13.39 »
Itse kokeilin kaverini Samsungia, mallia en muista. Joku pitkällä varauksella varustettu se kuitenkin oli.

Näyttö ei ole niin kirkas kuin omassa EEE 901:ssäni. Se ilmeisesti johtuu ledeistä. Toisaalta ledit pidentävät akkukestoa. Oma mielipiteeni kuitenkin oli, ettei se ole ihan niin hyvä kuin omani, mutta näitä ei enää mistään saakaan. 10 " kuitenkin tekee koneen jo jonkin verran kolhommaksi.

Ubuntu toimii siinäkin, ja grub-latautuu nopeammin kuin 901:ssäni, vaikka olikin Karmic.

Nykyisin myytävistä miniläppäreistä se on varmaankin parhaimmistoa. Akkukesto on siinä kuitenkin parempi, kuin omassani. (Ainakin hänen sanojensa mukaan).

haspu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #3 : 28.04.10 - klo:19.14 »
Tänään tuli postissa kauan odottamani Samsungin N210. Asensin heti koneeseen Ubuntun 10.04, hienosti asentui usbtikulta ja parin tunnin käytön jälkeen olen tyytyväinen ostokseeni. Näyttö on kirkas ja kone tuntuu toimivan nopeasti, ensiviikolla olisi tarkoitus lisätä muistia 1Gt -> 2Gt. Näppäimistö on mielestäni erinomainen, näppäinten välissä on tyhjää tilaa joten vikapainalluksia ei tule.

peran

  • Vieras
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #4 : 28.04.10 - klo:19.21 »
Näyttö on kirkas ja kone tuntuu toimivan nopeasti, ensiviikolla olisi tarkoitus lisätä muistia 1Gt -> 2Gt. Näppäimistö on mielestäni erinomainen, näppäinten välissä on tyhjää tilaa joten vikapainalluksia ei tule.

Luultavasti ihan turhaan lisäät muistia. 1 Gt riittää ihan mainiosti miniläppäreissä. Itse en ole peruskäyttöön tarkoitetuissa Linuxeissa lisäillyt enää muistia 1 Gt:n jälkeen, ellen ole saanut todella halvalla sitä. Tosin toi DDR2:nen on kallistumaan päin, joten siksi ehkä sitä saattaisi kannattaa lisätäkin.

haspu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #5 : 28.04.10 - klo:19.40 »
Luultavasti ihan turhaan lisäät muistia. 1 Gt riittää ihan mainiosti miniläppäreissä. Itse en ole peruskäyttöön tarkoitetuissa Linuxeissa lisäillyt enää muistia 1 Gt:n jälkeen, ellen ole saanut todella halvalla sitä. Tosin toi DDR2:nen on kallistumaan päin, joten siksi ehkä sitä saattaisi kannattaa lisätäkin.

Sattuu olemaan vanhempien luona yksi ylimääräinen muistikampa, joten ajattelin ottaa sen käyttöön.   :) Koitin äsken saada tuota Ubuntu Onea toimimaan mutta en saanut sitä yhdistämään.

Aliengrey

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 539
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #6 : 04.05.10 - klo:12.25 »
Monissa mini läppäreissä emolevy tukee rammia vain sen verran mitä siinä vakiona on. Näin myös mun Compaq Minissä.

haspu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #7 : 04.05.10 - klo:13.38 »
Monissa mini läppäreissä emolevy tukee rammia vain sen verran mitä siinä vakiona on. Näin myös mun Compaq Minissä.
Asuksen Eee 701 ja Samsungin N210/220 tukevat molemmat max 2Gt.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Samsung N220 minikannettava
« Vastaus #8 : 04.05.10 - klo:19.19 »
MSI Wind U100 -kannettavan piirisarja tukee muistia 2 gigaan asti.