Kirjoittaja Aihe: Pari kysymystä[RATKAISTU]  (Luettu 1927 kertaa)

$eppo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 190
    • Profiili
Pari kysymystä[RATKAISTU]
« : 14.03.10 - klo:15.34 »
1) minulla on koneessani ubuntu 8.10. onko olemassa mitään järkeenkäypää tai perusteltua syytä päivittää sitä nyt hiljan ilmestyneeseen uuteen versioon?
2) en löydä toimivaa ohjetta miten saan asennettua firefox 3.5 koneeseen. päätteen kautta haettaessa se ilmoittaa:

seppo@koti-desktop:~$ sudo apt-get install firefox-3.5
[sudo] password for seppo:
Luetaan pakettiluetteloita... Valmis
Muodostetaan riippuvuussuhteiden puu      
Luetaan tilatiedot... Valmis        
E: Pakettia firefox-3.5 ei löytynyt
seppo@koti-desktop:~$
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo:10.04 kirjoittanut $eppo »
Ubuntu 14.04 LTS

Storck

  • Vieras
Vs: Pari kysymystä
« Vastaus #1 : 14.03.10 - klo:15.39 »
1 = ei, odota huhtikuussa ilmestyvää 10.04 versiota ja asenna se.
2 = saat uudemman FF:n tuon (10.04) mukana.

Jos ei mitään toiminnallista häiriötä koneella ole...

Echramath

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
    • http://iki.fi/ech/
Vs: Pari kysymystä
« Vastaus #2 : 14.03.10 - klo:16.21 »
1) minulla on koneessani ubuntu 8.10. onko olemassa mitään järkeenkäypää tai perusteltua syytä päivittää sitä nyt hiljan ilmestyneeseen uuteen versioon?

Ymmärtääkseni versionumeroiden "ylihyppimistä" päivitystilanteessa ei nykyisinkään tueta (tai siis ainakaan 9.10 ei tue, onko 10.04 poikkeus). Näin ollen voit tietysti asentaa 10.04:n tyhjästä kun se ilmestyy, mutta voi myös ajaa päivityksenkin kahteen kertaan, jotta voit suorittaa päivityksen 10.04:een sitten kuin se tulee. (LTS eli Long Term Support -versiot ovat erikseen, niistä pitäisi voida hypätä seuraavaan, mutta 8.10 ei ole sellainen).

Kotikäyttäjälle oma suositukseni on päivittää uusimpaan versioon aina melko pian sellaisen ilmestyttyä. Kehitys kehittyy ja silleen.

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Pari kysymystä
« Vastaus #3 : 14.03.10 - klo:23.39 »
Aika paljon on ollut kritiikkiä 9.10 versiosta. Omassa koneessani se on toiminut hyvin, mutta itse tekisin sillä tavalla, että odottaisin huhtikuuhun ja laittaisin 10.04 version.