Kirjoittaja Aihe: pulseaudio jack alsa  (Luettu 2157 kertaa)

jpkupi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
pulseaudio jack alsa
« : 11.03.10 - klo:09.15 »
nyt siis muuten jack näyttäs toimivan hyvin myös rt moodissa. mutta vain dummy ajurilla. ja esim audacity ja ardour lähtee käyntiin vaan jos jack ei ole päällä? hydrogen ei saa yhdisttettyä palvelimeen millään. raksuttaa ja raksuttaa. kun jackin käynnistää terminaalista niin siellä vilahtaa se suspending pulseaudio teksti.

siis mun mielestä kuulostais siltä että noi alsa pulse ja jack ei osaa oikein puhaltaa yhteen hiileen. mites tässä on porukka toiminu? mul on siis xubuntu 9.1 Hp:n pavilion zv5200 läppärillä.
äänet yleisesti kyllä toimii esim youtuupissa yms yms. en löytäny tästä oikein mitään ennkkotapausta foorumeilta.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: pulseaudio jack alsa
« Vastaus #1 : 11.03.10 - klo:11.00 »
Muistanko väärin mutta eikös tuo Jack sammuta Pulsen aina oletuksena ?

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=31157.msg240682#msg240682

Edit:  Tyhmä minä, lukeehan tuo englanniksi sinun tekstissäkin että Pulse suljetaan kun Jack käynnistyy... :)
         Lienee ominaisuus, ei vika.
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo:11.29 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

jpkupi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: pulseaudio jack alsa
« Vastaus #2 : 11.03.10 - klo:14.17 »
näyttäisi siltä että pulseaudio on yksi iso vika :) ainakin mitä tulee studion ja winen käyttäjiin.

alla on jonkunlaiset ohjeet jotka löysin. pulseaudion ei sen jälkeen pitäisi käynnistyä missään vaiheessa ellei sitä itse terminaalista käynnistä (joka ilmeisesti kylläkin sekoittaa järjestelmän taas reboottiin asti) .
ei poista pa:ta koneelta vaan ainostaan sammuttaa sen eikä päästä käynnistymään itsestään. tilalle alsa joka tulee paremmin toimeen muiden ohjelmien kanssa.
... saa nähä mitä käy.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1325890

jpkupi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: pulseaudio jack alsa
« Vastaus #3 : 12.03.10 - klo:11.21 »
oli pätevä ohje. kaikki pelittää :)