Kirjoittaja Aihe: Musiikin siirtäminen mp3-soittimeen enkoodaten lennossa  (Luettu 1949 kertaa)

Echramath

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
    • http://iki.fi/ech/
Varmaan aika tyypillinen ongelma: tietokoneella on isot määrät musiikkia, mikä missäkin formaatissa (flac, mp3, ogg). Kannettava mediasoitin ei tue kuin osaa formaateista, pahimmillaan vain mp3:sta, ja flac on joka tapauksessa ihan liian isoa sellaiseen. Pitäisi siis olla systeemi, joka siirtää musiikkia näppärästi soittimeen ja tarvittaessa enkoodaa sen vaikkapa ~192 kbps ämpäriksi (mutta tässä esimerkiksi esimerkiksi useimmille mp3-tiedostoille ei varmaan kannata tehdä mitään).

Löytyykö mistään valmista ratkaisua vai pitääkö tuota itse lähteä skriptaamaan jollain? (Soundconverter ei ole mielestäni ainakaan äkkiä testaten kovin näppärä ratkaisu ainakaan GUIn puolesta. Se kun ilmeisesti konvertoi kaiken (turhaankin) ja sitäpaitsi lukitsee GUIn enkoodauksen ajaksi)

(Toivottavasti tästä nyt ei ole jo aihetta, en kyllä suoraan löytänyt)

Jone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 182
  • \,,/
    • Profiili
Vs: Musiikin siirtäminen mp3-soittimeen enkoodaten lennossa
« Vastaus #1 : 09.03.10 - klo:09.55 »
En valmiista ratkaisusta osaa sanoa, mutta jos sellaista lähtee itse tekemään niin täällä on varmasti hyvä pohja mistä lähteä liikkeelle.

Itse teen tuolla skriptillä muunnokset mp3-soitinta varten. Nimestään huolimatta se muuntaa myös muita tiedostoja mp3-muotoon kuin wma filuja (ei vain osaa nimetä niitä muistaakseni oikein, vaan esim kappale.flac.mp3). Tuo tekee mp3:set samaan kansioon missä muunnettavakin tiedosto on, mutta jos sitä kehittelisi eteenpäin ja lisäisi perään että siirtäisi tiedoston soittimeen..

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Musiikin siirtäminen mp3-soittimeen enkoodaten lennossa
« Vastaus #2 : 09.03.10 - klo:10.02 »
Sovellusvalikoimasta löytyy musiikkikonvertteri. Selaa musiikit ja laittaa asetuksista polun ja laadun kuntoon ja painaa "muunna". Tosi kätsy ollut puhelimeen biisejä laittaessa.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.