Kirjoittaja Aihe: Hp omnibook xt6050, kuva ei näy läppärin omalla näytöllä?  (Luettu 1980 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Eli olen nyt kokeillut useampaa ubuntun versiota ja jokaisessa sama ongelma. Nyt sisällä xubuntu lucid.
Eli jos laitan ulkoiseen näyttöönläppärin kuva näkyy mutta jos käynnistän kannettavan omalla näytöllä ei pääse ollenkaan graafiseen tilaan. Itseasiassa lucidissa ei mene edes päätteeseen vaan on täysin blanc...

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82830 CGC [Chipset Graphics Controller] (rev 04)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation 82830 CGC [Chipset Graphics Controller]

Veikkaisin että liityisikö se jotenkin tuohon kahdennäytön tukeen / tahi sitten kannettavan oma näyttö tarvitsee jotain näytönohjaimen ajurin lisäksi toimiakseen oikein. En tiedä siksi nyt apua kysynkin. Asennettuna on Intelin oma xorg ajuri.
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:07.47 kirjoittanut dafl01 »

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Kokeileppa semmosta että grubissa painat kirjainta "e" ja esiin tulee se boottirimpsu millä käynnistetään. Jossakinkohtaa lukee "quiet splash" sen perään lisäät vielä option "i915.resolution=läppärinnäytönresoluutio". minulla lukee tyyliin:

Koodia: [Valitse]
quiet splash i915.resolution=800x480
Jonka jälkeen näyttö heräsi henkiin.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Lucidin levyllä ei tule asennuksen jälkeen grub "listaa" esille. Ei auta vaikka kuinka vimmatusti painelen "e":tä

tomikiv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 238
    • Profiili
Äitillä on sama läppäri, näytönohjain ei toimi uudella x.org:illa. (K/X)Ubuntu 7.04 on viimeinen mikä tuossa hp:ssä toimii omalla näytöllä. Jos uudenpaa käyttöjärjestelmää haluaa niin centoksessa(5.0) on vielä tuo vanha x.org ja sillä toimii. vanha topic aiheesta
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:19.41 kirjoittanut tomikiv »
Desktop: Phenom 955, 8gb, HD4250, 64gb SSD, Ubuntu 14.04
Htpc: E6600, 4gb, HD4300, 50gb SSD, Ubuntu 14.04
Server: Athlon x2 255, 8gb, 32gb SSD, 8tb, Ubuntu Server 14.04

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Lucidin levyllä ei tule asennuksen jälkeen grub "listaa" esille. Ei auta vaikka kuinka vimmatusti painelen "e":tä

No voit kokeilla tehdä tuon sitten niin että laitat sen ulkoisen näytön kiinni remontin ajaksi. muutat vaan ton mun ehdotuksen suoraan /etc/default/grub fileeseen ja sen jälkeen: sudo update-grub. Mutta jos tosiaan tuossa aiemmin jo joku kirjoitteli ettei toimi tuolla näytöllä ollenkaan niin sitten tuo mun ehdotuskin on ihan turha. ilmottele kuitenkin miten kävi.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu