Kirjoittaja Aihe: Suomen paketti mirrorit hidastelee  (Luettu 2836 kertaa)

ppanula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Suomen paketti mirrorit hidastelee
« : 02.03.10 - klo:10.06 »
Pakettien haku on todella tuskaista kun nopeus tippuu muutamaan kilotavuun/sekunti, allekin.

Mikäs suomen mirroreita vaivaa ja koska ne saadaan korjattua?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #1 : 02.03.10 - klo:10.16 »
Kyllä mulla ainakin Lucid päivittyy taysillä (1073kB/s~10Mbit/s). ISP on Sonera, Lankaliittymätyyppi Extra.
Ja valinta on "Palvelin maalle Suomi" eli mirrors.nic.funet.fi

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

ppanula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #2 : 02.03.10 - klo:10.54 »
Kyllä mulla ainakin Lucid päivittyy taysillä (1073kB/s~10Mbit/s). ISP on Sonera, Lankaliittymätyyppi Extra.
Ja valinta on "Palvelin maalle Suomi" eli mirrors.nic.funet.fi

T:Jallu59

Minulla on nuo versiot 9.10 ja fi.archive.ubuntu.com on se osoite, pingaillen näyttää menevän ruotsiin:
tutankhamon.acc.umu.se ja napoleon.acc.umu.se

Olisko noissa se syypää, nopeus on siis muutaman kilotavun luokkaa, kaistaa löytyy kyllä vapaana minun puoleltani.

Miksi suomen mirrorit osoittaa ruotsiin? Eikö suomesta löydy tosiaan paketti mirroria?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #3 : 02.03.10 - klo:11.41 »
Vaihdapa sitä päivityspalvelinta, valitse valintakohdassa "Muu", niin näet koko tarjonnan.
Minun 9.10 Xubuntuni osoittelee myös palvelimeen "Palvelin maalle Suomi" eli mirrors.nic.funet.fi
Ilmeisesti sinulla käytössä oleva ruotsalaispalvelin tökkii, syystä tai toisesta.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #4 : 02.03.10 - klo:12.36 »
kannattenee olla yhteydessä ruotsin tiedustelu palveluun, ehkä vika on siellä ;)
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

ppanula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #5 : 02.03.10 - klo:13.43 »
Kertokaapa joku e-mail osoite/postituslista yms. jonne voisin ilmoitella tuosta mirror ongelmasta? Onko semmoista?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #6 : 02.03.10 - klo:20.01 »
Kertokaapa joku e-mail osoite/postituslista yms. jonne voisin ilmoitella tuosta mirror ongelmasta? Onko semmoista?
Eiköhän svenssonit hoida omansa, vaihda sinä vain kotimaiseen ja anna päivittyä vauhdilla  :D

T:jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #7 : 02.03.10 - klo:20.55 »
Joo huomasin koulussa. Itse käytän aina pääserveriä :P
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #8 : 02.03.10 - klo:22.29 »
Vaihdoin kanssa viikko takaperin toiseen palvelimeen, koska vakiopalvelimelta ei suostunut tulemaan yhtikäs mitään.

ppanula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #9 : 03.03.10 - klo:11.18 »
Kertokaapa joku e-mail osoite/postituslista yms. jonne voisin ilmoitella tuosta mirror ongelmasta? Onko semmoista?
Eiköhän svenssonit hoida omansa, vaihda sinä vain kotimaiseen ja anna päivittyä vauhdilla  :D

T:jallu59

Niin, pointti on se, että tuohan on suomen mirrori, fi.archive.ubuntu.com... eikö tuon aliaksen saisi joku laitettu osoittamaan oikeasti suomen archiveen?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #10 : 03.03.10 - klo:12.26 »
Niin, pointti on se, että tuohan on suomen mirrori, fi.archive.ubuntu.com... eikö tuon aliaksen saisi joku laitettu osoittamaan oikeasti suomen archiveen?
Tiedä aliaksista, tuo archive.ubuntu.com löytyy listassa ainakin kohdassa Yhdistynyt Kuningaskunta. Tuon Funetin peilipalvelin löytyy minulla Suomen kohdalta ks liite



[ylläpito on poistanut liitteen]
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

JTMT

  • Vieras
Vs: Suomen paketti mirrorit hidastelee
« Vastaus #11 : 03.03.10 - klo:20.27 »
Ei Suomen Ubuntu palvelimissa pitäis olla enään mitään vikaa. Siellähän jossain sivuilla olikin ilmoitus, että vikaa on ja nyt ne on korjattu.

Synapticilla saa helposti vaihdettua palvelin lähteitä, jos tarttee.