Kirjoittaja Aihe: Fedorassa Ubuntun oireet päivitysten jälkeen, -mokkula ei toimi.  (Luettu 2804 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Viimeisimpien päivitysten jälkeen viimeviikolla ei mokkula enää toiminut. Oon epätoivoisesti etsinyt toimivaa kerneliä mutta turhaan. Pakettivarastoisssa olisi kyllä Fedorassa toivomisen varaa.

Asensin nyt Fedoran uudestaan mutta ois kiva kyl joskus asentaa päivitykset jos vain tietäisi että mitkä päivitykset jättän asentamatta että netti vielä toimisi. 

Tän Fedoran etu on kyl pitkään ollut vakaus, mutta tällänen update-yllätys antaa kyllä ikävää makua. Yleensä Fedorassa on päivitys paketit ollut vakaita ja toimivia.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Viimeisimpien päivitysten jälkeen viimeviikolla ei mokkula enää toiminut. Oon epätoivoisesti etsinyt toimivaa kerneliä mutta turhaan. Pakettivarastoisssa olisi kyllä Fedorassa toivomisen varaa.

Asensin nyt Fedoran uudestaan mutta ois kiva kyl joskus asentaa päivitykset jos vain tietäisi että mitkä päivitykset jättän asentamatta että netti vielä toimisi. 

Tän Fedoran etu on kyl pitkään ollut vakaus, mutta tällänen update-yllätys antaa kyllä ikävää makua. Yleensä Fedorassa on päivitys paketit ollut vakaita ja toimivia.

Vika on NetworkManagerissa, joka tuntuu bugittavan vähän jokaisessa uudessa distrossa. Käytä siis toimivia ohjelmia, kuten KPPP, gnome-ppp ja wvdial  :)

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=31505.msg243725#msg243725
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Villi veikkaus, että kernelin päivityksestä on kyse, eli koetapa bootata vanhemmalla kernelillä.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Eli jos jätän tuon kernelin ja network-managerin päivittämättä niin homman pitäisi skulata ?
Tiedättekö mistä noita fedoran kerneleitä voisi ladata ? Jos vaikka hyppäisin jo päivitysversiosta seuraavaan.

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Ainakin Kojista voi kerneleitä ladata, mutta sitten pitää varautua siihen, että asentaa mahdolliset muut riippuvuudet käsin. http://koji.fedoraproject.org/koji/packageinfo?packageID=8

sniveri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 322
    • Profiili
En tiedä onko samasta jutusta kyse mutta aikaisemmin network manageri osasi kirjoittaa pin-koodin tikkuun yhteyttä otettaessa, jotakuinkin viikko sitten asia ainakin mulla lucidin päivityksen myötä muuttui siihen ettei pin-koodi enää toiminut vaan tikun similtä piti ottaa puhelimella pin-kysely pois. Löytyi jostain logista teksti "sim pin required" jne.
Ubuntu 10.04 64-bit Desktop
Ubuntu 10.04 32-bit Desktop x 2
Ubuntu 10.04 32-bit Server

sniveri@diasp.eu

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Noh uudelleen asennus tehty vaihteeksi tuon vian takia, paras lääke on update-managerin poistaminen järjestelmästä vähäksi aikaa. Mistäköhän voisi löytää tietoa milloin uskaltaa seuraavan kerran päivittää koneensa turvallisesti niin että mikkula yhteys säilyy.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Noh uudelleen asennus tehty vaihteeksi tuon vian takia, paras lääke on update-managerin poistaminen järjestelmästä vähäksi aikaa. Mistäköhän voisi löytää tietoa milloin uskaltaa seuraavan kerran päivittää koneensa turvallisesti niin että mikkula yhteys säilyy.

Ilmeisesti tuo on lähinnä gnome-työpöytäympäristöön lliittyvä ongelma, joten kannattaa käytttää KDE-työympäristöä, sillä ainakin mokkulakäyttäjän kannalta se on toimivampi hyvine ohjelmineen (KPPP)  :)

KPackagekit-paketinhallinnassa voit valita mitä päivität  ;)
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Ajatelin rysyä näissä hieman vakaammissa työympärisöissä. Oon monta kertaa kokeillut Kde:tä ja aina se on tuntunut epävakaalta työnteon kannalta. Kun tahtoisin niin kovasti keskittyä tekemään töitä koneella työpöytä ympäristön tuunamisen sijasta.

Okeij tunnustan että ehkei vaan tässä kohden mun nörtin taidot ole olleet riittäviä. SIllä jos oikein olen ymmärtänyt että tosi nörtiti käytää juuri Kde:tä. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, se onkin juuri linuksin hienous ett' tilaa on erillaisille mieltymyksille ja juttuille.