Kirjoittaja Aihe: Dapper Drake, joko ?  (Luettu 26195 kertaa)

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #80 : 31.05.06 - klo:10.50 »
Hmm, huomenna ilmestynee vihdoin virallinen versio!

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #81 : 31.05.06 - klo:12.58 »
Hmm ai niin se on huomenna... ja mä en just eilen latasin sen cd:n.

Mutta eipä tuo haitanne kun kummiski se päivittyy yhtä uudeksi ja serveriasennuksella kummiski oon liikkeellä.


Zhraelyn

  • Vieras
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #82 : 31.05.06 - klo:19.58 »
Hmm.. Saattaa olla mukava ruuhka kun julkastaan, tuleeko se heti kun torstaiks vaihtuu, jos tulee niin minä kyllä odottelen tässä..

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #83 : 31.05.06 - klo:21.13 »
Torrentit vaan käyttöön ja repolaan suomimirrori, niin uskon että pahimmilta ruuhkilta selviää.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #84 : 31.05.06 - klo:21.22 »
Kysyn nyt samassa, että mitä eroa Dapperilla ja Breezyllä on tässä ubuntussa, vai saako kubuntuun muuta kun breezyä? Oon nyt aika uus tässä ubuntussa, kun ennen on isoveli kaiken säätänyt, mutta nyt teen kaiken itse. Ite oon kyllä tyytyväinen tähä. Ja muutes, saako tohon 6.06:teen sitten päivitettyä muuten kun poistamalla vanha ja asentamalla uus? vai miten?
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #85 : 31.05.06 - klo:21.26 »
Kubuntusta on luonnollisesti myös Dapper-versio, aivan kuten Ubuntustakin.

Päivityksen voi suorittaa korvaamalla /etc/apt/sources.list -tiedostosta 'breezy'-sanat merkkijonolla 'dapper'. Tämän jälkeen suoritetaan kaksi komentoa:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Satius est supervacua scire quam nihil.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #86 : 31.05.06 - klo:21.26 »
Kysyn nyt samassa, että mitä eroa Dapperilla ja Breezyllä on tässä ubuntussa, vai saako kubuntuun muuta kun breezyä? Oon nyt aika uus tässä ubuntussa, kun ennen on isoveli kaiken säätänyt, mutta nyt teen kaiken itse. Ite oon kyllä tyytyväinen tähä. Ja muutes, saako tohon 6.06:teen sitten päivitettyä muuten kun poistamalla vanha ja asentamalla uus? vai miten?

Kubuntun versio 6.06 eli Dapper Drake ilmestyy huomenna myös, suurimmaksi osaksi samaa jakelua kun ovat. Ja päivitys uuteen versioon sujuu vaikka näin, niin kuin Beta-version wiki-sivulla neuvotaan:

A new version of the Update Manager application has entered breezy-updates which can upgrade your entire system in a few simple steps.

To perform the upgrade:

1. Update your system to ensure that you have the latest version of Update Manager and associated packages. The necessary versions are available from the breezy-updates repository, which is enabled by default.

2. Run the following command (either via ALT-F2 or a terminal):

Koodia: [Valitse]
gksudo "update-manager -d"
The "-d" switch instructs Update Manager to consider pre-release versions, including this Beta release. Without this switch, only official, final releases will be considered.

If you have a working network connection, it should then inform you about a new release and offer to upgrade your system.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #87 : 31.05.06 - klo:21.27 »
Hmh. Tarde ehti ensin.  :D Oli miten oli, molemmat menetelmät tepsivät. Tai no, otetaan vielä sen verran takaisin, että tuo minun ohjeeni on tosiaan kopioitu beta-version sivuilta, joten lienee parasta odotella virallista ohjetta, joka kuitenkin luultavasti neuvoo osapuilleen samoin.

Esitänpä taas asiani selkeästi...  ::)
« Viimeksi muokattu: 31.05.06 - klo:21.29 kirjoittanut Speque »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #88 : 31.05.06 - klo:21.52 »
Kysyn nyt samassa, että mitä eroa Dapperilla ja Breezyllä on tässä ubuntussa, vai saako kubuntuun muuta kun breezyä?
Siis Kubuntu, Ubuntu ja Xubuntu ovat muuten sama käyttöjärjestelmä, paitsi että Ubuntussa on Gnome-työpöytäympäristö, Kubuntussa KDE-työpöytäympäristö ja Xubuntussa Xfce4-työpöytäympäristö.
alias vililikku

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #89 : 31.05.06 - klo:22.16 »
Kysyn nyt samassa, että mitä eroa Dapperilla ja Breezyllä on tässä ubuntussa, vai saako kubuntuun muuta kun breezyä? Oon nyt aika uus tässä ubuntussa, kun ennen on isoveli kaiken säätänyt, mutta nyt teen kaiken itse. Ite oon kyllä tyytyväinen tähä. Ja muutes, saako tohon 6.06:teen sitten päivitettyä muuten kun poistamalla vanha ja asentamalla uus? vai miten?

Kubuntun versio 6.06 eli Dapper Drake ilmestyy huomenna myös, suurimmaksi osaksi samaa jakelua kun ovat. Ja päivitys uuteen versioon sujuu vaikka näin, niin kuin Beta-version wiki-sivulla neuvotaan:

A new version of the Update Manager application has entered breezy-updates which can upgrade your entire system in a few simple steps.

To perform the upgrade:

1. Update your system to ensure that you have the latest version of Update Manager and associated packages. The necessary versions are available from the breezy-updates repository, which is enabled by default.

2. Run the following command (either via ALT-F2 or a terminal):

Koodia: [Valitse]
gksudo "update-manager -d"
The "-d" switch instructs Update Manager to consider pre-release versions, including this Beta release. Without this switch, only official, final releases will be considered.

If you have a working network connection, it should then inform you about a new release and offer to upgrade your system.
Tämä ei ihan toimi Kubuntussa. Gksudo on kubuntussa kdesu ja toisekseen Kubuntussa ei ole update-manageria vakiona asennettuna. Se on aika gnome softa, vaikkakin saattaa kyllä toimiakkin, mutta itse en sillä kubuntua viitisi päivittää. Sources.listin muokkaamine on helpompaa imo.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #90 : 31.05.06 - klo:22.23 »
Tämä ei ihan toimi Kubuntussa. Gksudo on kubuntussa kdesu ja toisekseen Kubuntussa ei ole update-manageria vakiona asennettuna. Se on aika gnome softa, vaikkakin saattaa kyllä toimiakkin, mutta itse en sillä kubuntua viitisi päivittää. Sources.listin muokkaamine on helpompaa imo.

Totta juu. Sillähän se varmiten hoituu. Liekö sitten helpointa aloittelijoille.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #91 : 31.05.06 - klo:22.24 »
Kysyn nyt samassa, että mitä eroa Dapperilla ja Breezyllä on tässä ubuntussa, vai saako kubuntuun muuta kun breezyä?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3404.msg23731#msg23731

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #92 : 31.05.06 - klo:22.43 »
Hmm.. Saattaa olla mukava ruuhka kun julkastaan, tuleeko se heti kun torstaiks vaihtuu, jos tulee niin minä kyllä odottelen tässä..

Jos se ilmestyy keskiyöllä jenkkiaikaa, niin saatpa odotella...

EnNe_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Re: Dapper Drake, joko ?
« Vastaus #93 : 31.05.06 - klo:22.58 »
oih. huomenna siis virallinen julkaisu päivä...
Täytyy itsellänikin ottaa tuo torrenttina ja polttaa levylle.
Ei tahtonut tuo kernel panikki ongelma hoitua.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3366.0
Vapaus ja vastuu
Ubuntu 7.10 & Windows Xp Pro
Acer TravelMate 5520-7A2GMi, Ati Radeon Xpress 1250, 256mb Up To 869 HyperMemory, AMD Turion 64 X2 TK-57, 1900 Mhz, 2048 Mb, AMD M690G