Kirjoittaja Aihe: Garmin autonavigaattori ja nokian kartat onko joku kokeillut?  (Luettu 6403 kertaa)

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Pälkähti tämmöinen ajatus päähän.

Onko joku uskalikko kokeillut saako Nokian karttapalvelun kartat toimimaan tavallisessa garmin nuvi 200 autonavigaattorissa?

Mielellään vielä Ubuntun Karmicilla ladattuna tai vaikkapa sen winellä?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Pystyykö Nokia Mapsista sitten jotenkin kopioimaan karttapohjat? Itse olen missannut koko homman. Luulin että ne kaikki ladataan nettipalvelunkautta.

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Pystyykö Nokia Mapsista sitten jotenkin kopioimaan karttapohjat? Itse olen missannut koko homman. Luulin että ne kaikki ladataan nettipalvelunkautta.

En tiedä.

Sain siitä Nokian Karttapalvelun ilmaiseksi muuttumisesta sen käsityksen, että kartta pohjat voisi ladata omalle koneelle ja siirtää sitten haluamansa kartat Nokian puhelimeen.

No tuo saattaa olla kyllä päivä uniakin.  :)

Olin tälläisestäkin vaihtoehdosta lukevinani jostain lehdestä.

Tosin lukihäiriökin on mahdollinen.

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
http://europe.nokia.com/support/product-support/maps-support/compatibility-and-download#/default/

Englannin taitoni on vähän kehnoa, mutta tuon sivun kautta taitaisi saada ladattua ohjelman jolla, niitä karttoja saa omalle koneelle ja sieltä kait nokian puhelimeen.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Käsittääkseni tuo siirtää kartat kuitenkin suoraan puhelimeen? Toki jos Windows koneella sattuu olemaan, niin äkkiä tuon testaisi. Sen kyllä tiesin, että Ovi Maps muuttui ilmaiseksi ja heti tuon hyödynsinkin kun maksulliset navigointi lisenssit juuri sopivasti vanheni noin viikko ennen tuota julkistusta. Parasta mitä Nokia on tehnyt pitkiin aikoihin.

*edit*
Luulisin että kartat ei olisi yhteensopivia jos ne pystyykin lataamaan tiedostoina. Kyseessä kuitenkin on kilpailevat tuotteet.
« Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo:14.19 kirjoittanut qwertyy »

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Käsittääkseni tuo siirtää kartat kuitenkin suoraan puhelimeen? Toki jos Windows koneella sattuu olemaan, niin äkkiä tuon testaisi. Sen kyllä tiesin, että Ovi Maps muuttui ilmaiseksi ja heti tuon hyödynsinkin kun maksulliset navigointi lisenssit juuri sopivasti vanheni noin viikko ennen tuota julkistusta. Parasta mitä Nokia on tehnyt pitkiin aikoihin.

*edit*
Luulisin että kartat ei olisi yhteensopivia jos ne pystyykin lataamaan tiedostoina. Kyseessä kuitenkin on kilpailevat tuotteet.

No toivotaan, että joku keksii miten niitä puukottaisi tai joku osaava värkkäisi autonavigaattoreihin sopivan linux-version mihin voisi ladata kenen karttoja ja navigointi tietoja tahansa.

Kun olisi avoin autonavigaattori alusta, niin ehkä tulisi autonavigaattoreihinkin  ja kartta ohjelmiin kunnon kilpailua.


JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Qlandkartea (http://www.qlandkarte.org/) käytin joskus Garminin 60Csx navigaattorin kanssa

jaldemar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 288
    • Profiili
Qlandkartea (http://www.qlandkarte.org/) käytin joskus Garminin 60Csx navigaattorin kanssa

Kiitos vinkistä.

Vanhemman version saakin jo suoraan paketeista.

Pitää tutustua perehtyminen näyttää vievän aika paljon aikaa.

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Kun olisi avoin autonavigaattori alusta, niin ehkä tulisi autonavigaattoreihinkin  ja kartta ohjelmiin kunnon kilpailua.
Navit + OpenStreetMap + Eee900 + Bluetooth-dongle + Nokian Bluetooth-GPS (LD-3W). Puhuu suomea ja toimii hyvin. Käsittääkseni Navitin saa myös esim. N900:een...