Kirjoittaja Aihe: Komentoriville ilmestyy joillakin käynnityksillä sama merkki.  (Luettu 1359 kertaa)

jorma-olavi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Komentoriville ilmestyy tällöin sama merkki ehkä  n 5 sekunnin välein. Merkki on samalla käynnistyksellä aina sama, usein numero (8, 7 ja 0 ovat viimeisimpiä).  Merkki EI MUUTU niin kauan kuin kone on käynnissä. Seuraava käynnistys on aina arvoitus. Välillä ilmiö on ollut pois, mutta on palannut takaisin.  Siihen on aikaisemmin ehkä liittynyt erillinen näytönohjain, se vaihtamalla ilmiö oli poissa jopa muutaman kuukauden. Nyt erillinen näytönohjain on pois ja ilmiö jatkuu melkein joka käynnistyksellä. Näppäimistöjä ja hiiriä olen vaihdellut ilman muutosta tilanteessa.

Laitan tähän liitteeksi muutamia lokitiedostoja, joissa on eri lokeja ja eri tilanteita. Tilanne "onnistunut" tarkoittaa tapausta jolloin ylimääräinen merkki EI ESIINTYNYT = normaali käynnistys.
Etsin noista lokeista "kdiff3"-ohjelmalla eroavaisuuksia, joista laitoin kommentteja koostetiedostoihin "Otteita-lokeista...." ja "debug-Log_onnistuneen-epäonnistuneen-vertailu.txt". Muut lokit ovat koneen omia tallenteita käynnistyksen tapahtuessa.
Itse olen aloittelija Ubuntussa ja en osaa sanoa lokeista mitään. Voin toimittaa muitakin lokeja / tietoja jos kiinnostusta esiintyy.
t. jorma-olavi


[ylläpito on poistanut liitteen]