Kirjoittaja Aihe: swap-osio ja pääte  (Luettu 2886 kertaa)

nanniliisa

• Käyttäjä
    • Profiili
swap-osio ja pääte
« : 29.01.10 - klo:15.10 »
Tervehdys teille oi armeliaat auttajat!

Asensin Ubuntun koneelleni muutama viikko sitten ja nyt on edessä kaksi suuren suurta ongelmaa.
Ensinnä, siirsin asennuksen yhteydessä windowsilta swap-osiolle musiikit ja valokuvat ja nyt en osaatietenkään kaivaa niitä esiin. Olen lueskellut tuolta wikistä, ohjekeskuksesta ja täältä keskustelupalstalta, mutten ole onnistunut löytämään sopivia ohjeita/en ole ehkä osannut käyttää oikeita hakusanoja.Siis, miten nuo tiedostot saan käyttööni?
jos on olemassa jo vastaus valmiina, niin linkki riittää kiitos!

Toiseksi, olen joutunut käyttämään tuota Pääte-toimintoa ja aluksi se toimi ihan normaalisti ilman mitään ongelmia, mutta nyt yhtäkkiä se ei anna kirjoittaa salasanaa kun sitä kysytään.Kaiken muun saa kirjoitettua ym. mutta salasanaa ei.Mikä neuvoksi?

-nanniliisa-

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: swap-osio ja pääte
« Vastaus #1 : 29.01.10 - klo:15.13 »
no juu, swap osiohan on ns. lisämuisti jonne ei saisi mitään laittaakaan. en ole ikänä törmännyt vastaavaan mutta luulen ettei niitä swap-osiolta enää löydykkään. ehkä jokin tiedostonpalautus ohjelma voisi auttaa. laitan neuvoja jos löydän tälläisen

päätteessä salasana ei tule esiin edes pisteinä, se pitää vain kirjoittaa siihen ja painaa enter, ilmoittaa kyllä jos kirjoitit sen väärin
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Storck

• Vieras
« Vastaus #2 : 29.01.10 - klo:15.33 »
Jos OIKEESTI siirsit ne swappiin niin...  pääsetkö vindoussin kautta hakemaan niitä takaisin? Se tuli mieleen. Ubuntusta tuskin pääset hakemaan niitä jos ne edes on enää toimivassa kunnossa.

Jtkone

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.01.10 - klo:16.37 »

Toiseksi, olen joutunut käyttämään tuota Pääte-toimintoa ja aluksi se toimi ihan normaalisti ilman mitään ongelmia, mutta nyt yhtäkkiä se ei anna kirjoittaa salasanaa kun sitä kysytään.Kaiken muun saa kirjoitettua ym. mutta salasanaa ei.Mikä neuvoksi?

-nanniliisa-
Onkohan pääkäyttäjä lähtenyt lomille?
Päätteessä komenna
Koodia: [Valitse]
groupsJos listauksesta et löydä admin, niin seuraa ohjeita sudon palauttamiseksi täältä:
http://www.psychocats.net/ubuntu/fixsudo

Ked

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.01.10 - klo:20.28 »
no juu, swap osiohan on ns. lisämuisti jonne ei saisi mitään laittaakaan. en ole ikänä törmännyt vastaavaan mutta luulen ettei niitä swap-osiolta enää löydykkään.

En ole minäkään törmännyt vastaavaan ja aloin ihmetellä näkeekö Windows ylipäätään koko osiota, saatikka pystyy kirjoittamaan sinne!?!

nanniliisa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.01.10 - klo:21.59 »
no voi hemmetti, mitähän minä olen onnistunut tekemään.:/.
Siis laitoin ne windowsilla D-asemalle ja sit me laitettiin se kaverin kanssa silleen, et käsitettiin, et se d-asema siirtyy tuonne swap-osiolle.Mutta, taidan ottaa yhteyttä kaveriin ja kysyä josko se muistaa paremmin/jos se osaa sanoa et jos ite vaan muistan väärin.Tuolla samaisella ystävällä on kuulemma joku tiedoston palautusohjelma, joten hän siis voi minua ehkä auttaa....EHKÄ.:)...Hehheh, olen kyllä niiiiiiin surkea näiden tietokoneiden kanssa.
Öö, windows taidettiin pyyhkiä asennuksen yhetydessä kokonaan pois, tyhmää kyllä, olis ehkä ensin pitänyt tutustua tähän ubuntuun vähän paremmin.No, yrittänyttä ei laiteta ja nyt saankin säätää sitten urakalla.
Täytyypäs tarkkailla nyt tuota päätettä, josko lähtis noilla avuilla toimimaan.
Suur kiitokset teille!!
-nanniliisa-

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.01.10 - klo:23.40 »
jos muistat jonku tiedoston nimen voit katsoa löytyykö se päätteen avulla. kirjotat siihen vain locate tiedoston_nimi kirjainten tulee sitten olla oikein, isot isoja jne  tiedostopääte ei niin tarpeellinen
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Ked

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 30.01.10 - klo:06.01 »
Öö, windows taidettiin pyyhkiä asennuksen yhetydessä kokonaan pois

Jos valitsitte asennuksessa vaihtoehdon "käytä koko levyä", niin sitten ei ole enää D-asemaakaan. Mikäli taas valitsitte jonkun muun vaihtoehdon, niin hyvällä tuurilla D-asema on edelleen olemassa vaikka Windowsia ei olisikaan.

Jos sait sudon jo toimimaan, niin kirjoita päätteeseen komento (voi tehdä myös live-cd:llä):
sudo fdiks -l
Sen jälkeen kerro meille mitä näkyy niin ollaan paljon viisaampia sen D-aseman olemassa olon suhteen.

maksim

• Käyttäjä
  • Mikähän tässä nyt mättää?????
    • Profiili
« Vastaus #8 : 30.01.10 - klo:10.16 »
Lainaus
]Jos sait sudon jo toimimaan, niin kirjoita päätteeseen komento (voi tehdä myös live-cd:llä):
sudo fdiks -l

Näemmä pieni näppäilyvirhe tuossa komennossa
sudo fdisk -l

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
« Vastaus #9 : 30.01.10 - klo:10.19 »
niin ja jos on olemassa joku toinen osio jota et ole saanut liitettyä onnistuu se komennolla

sudo mount -a
työpöydälle pitäisi ilmestyä sitten liitetyt osiot
U_G_H