Kirjoittaja Aihe: Valikot eivät toimi Gnomessa  (Luettu 4426 kertaa)

ouow

• Käyttäjä
    • Profiili
Valikot eivät toimi Gnomessa
« : 14.05.06 - klo:11.42 »
Terve taas.

Päivitin BB:n Dapperiks. Nyt on vaan sellanen pieni kiusallinen ongelma että Gnomessa jotkut valikot tuossa yläpalkissa ei toimi. (Sovellukset, Sijainnit, Järjestelmä). Siis Muuten kyllä ihan hyvin toimivat mutta nimet joissa on ääkkösiä eivät näy ollenkaan. Joku ääkkösbugi? Ja siinä balloonhelpissä mikä ponnahtaa ylös valikon kohdalla ääkköset näkyvät kysymysmerkkeinä. Tuntuu vähän siltä että vastauksessa mainitaan ainakin UTF-8 ja iso-8859-1... Ja KDE:n puolella ei taida olla tätä ongelmaa.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Valikot eivät toimi Gnomessa
« Vastaus #1 : 15.05.06 - klo:14.59 »
Isosiskoni kannettavallakin on tuo samainen ongelma.
alias vililikku

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.05.06 - klo:17.07 »
Päivitin BB:n Dapperiks. Nyt on vaan sellanen pieni kiusallinen ongelma että Gnomessa jotkut valikot tuossa yläpalkissa ei toimi. (Sovellukset, Sijainnit, Järjestelmä). Siis Muuten kyllä ihan hyvin toimivat mutta nimet joissa on ääkkösiä eivät näy ollenkaan. Joku ääkkösbugi? Ja siinä balloonhelpissä mikä ponnahtaa ylös valikon kohdalla ääkköset näkyvät kysymysmerkkeinä.

oletko jostain syystä muuttanut oletuslocalea?
joku lokalisointi'bugi' dapperissa oli, jolloin skandeja ei näytetty ollenkaan, mutta pikaisesti testattuna ainakin minulla ne näyttäisivät nyt toimivan.

jos ei muu auta, niin minä resetoisin gnomen asetukset. ehkä olisi ensin turvallisinta testata auttaisiko se mitään luomalla uusi käyttäjä ja katsomalla miten menut toimivan sen ympäristössä.
Janne

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.05.06 - klo:19.38 »
Uusi käyttäjä ei auttanut asiaa. Oletuslocaleja ei ole muutettu. Minun omalla koneella skandit toimii.
alias vililikku

ouow

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.05.06 - klo:22.31 »
Ongelma ratkaistu vahingossa. Vaihdoin kielen englanniks -> uudelleen käynnistys. Myöhemmin taas suomeks -> jo toimii taas kaikki niin kuin pitääkin. Simppeliä mutta ah, niin kaunista.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.06 - klo:14.48 »
Pitää kokeilla itsekin tuota... :)
alias vililikku

unto

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.05.06 - klo:09.23 »
Jotain samankaltaista vikaa mullakin. Ei avaudu useat "Hallinnan" kohteet. Vika siinä kun muutin "Verkkoasetuksista" isännän nimeksi pelkän tyhjän! Nyt se ilmoittaa käynnistäesssä, että "Internetosoite ei selvinnyt...Gnome ei toimi kunnolla..."
Päätteeseenkään en pääse kirjoittelemaan. Sudon kirjotettuani tulee ilmoitus:" sudo: unable to lookup  via gethostbyname()"

Millä "Isäntänimen" saisi ennalleen? Entäs Gnomen resetointi, kuinka se tapahtuisi?

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.05.06 - klo:12.46 »
Boottaa recovery modeen (grubin valikko alussa) muuta tiedoston /etc/hostname sisältöä
Koodia: [Valitse]
nano /etc/hostname
kirjoita uusi isäntänimi ja ctrl+O ctrl+X
reboot
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

unto

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 24.05.06 - klo:15.46 »
Kiitos neuvosta! Olin vaan liian hätäinen ja pistin kaiken alusta uudestaan. Nyt taas toimii. Tosin uudet ongelmat ilmaantuivat, mutta eiköhän tämä tästä..

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
« Vastaus #9 : 08.06.06 - klo:21.47 »
Mulla on sama vika. Ja tuo recoveryssa tehty nimen muutos ei tuonut tulosta.
Onko ideoita?
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 08.06.06 - klo:22.58 »
Mulla on sama vika. Ja tuo recoveryssa tehty nimen muutos ei tuonut tulosta.
Onko ideoita?

onko nimi siis muutettu samaksi kuin se joka vastaa koneen IP:tä tiedostossa /etc/hosts?
Janne

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
« Vastaus #11 : 09.06.06 - klo:14.19 »
nö niin homma hanskassa
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla