1) Pitäisikö lopettaa juopottelu käyttöjärjestelmän asennuksen ajaksi?
- Yleensä juopotellessa pienikin odottelu on tuskaa, eli harvoin juopottelu tekee asennuksesta mielyttävämpää kokemusta.
2) Voisiko joku vahvistaa tai kumota väitteen että:
UbuntuStudio 9.10 ei voi asentaa imagesta ja päätyä mihinkään varmasti oikeaan lopputulokseen, ilman että asennuksen aikana on internet käytettävissä?
Olet oikeassa ja et ole: riippuu nimittäin juuri tuosta lopputuloksesta ja siitä miten rajaat asennuksen, tarkoitatko sillä sitä vaihetta kun laitat rompun sisään ja käyt install ohjelman läpi vai sitä kun kone on oikeasti käyttövalmis. Olit sitten asentamassa mitä tahansa Ubuntu distroa läppärille tarvitset levyasennuksen jälkeen internettiä siihen että haet kolmansienosapuolien ajurit ja mokkulalle tuon kernelin jolla se toimii. Kolmannen osapuolien ajureita ei ole uskallettu laittaa eikä kaikissa maissa voidakkaan itse asenus imageen, se on hyvin ymmärrettävää. Asennus imageen on voitu laittaa vain avoimet ohjelmat ja paketit. Tästä näkökulmasta katsoen olet oikeassa, mutta turhaan osoittelet sillä Ubuntu studiota, ei ole studion vika että laitevalmistajat jättävät ajurinsa suljetuksi. Tietty olen itse ihmetellyt sitä että kun itsellänikin on nvidian näytönohjain kortti johon on avoin ajuri, että miksei niitä ole imagessa, mikään ei estäisi laittamasta, tai avointa flash playeriä. Noidenkin kahden valmis läsnä olo asennusmediassa takaisi monella perus käyttäjälle sen etteipä tarvitsisi cd.rompun lisäksi miettiä mitä pitää vielä asennella. Eli: Mihinkään oikeaan loppu tulokseen kyllä päädytään, mutta käyttökelpoiseen tarvitaan usein se netti.