Hei kaikki!
Olen nyt käyttäny Ubuntua muutaman kuukauden, ja pidän käyttöjärjestelmästä yhtä ongelmaa lukuunottamatta - en pysty siirtämään tiedostoja iPodiini. Olen googlettanut ongelmaan ratkaisuja jo vaikka kuinka pitkään, mutta en ole saanut toivottuja tuloksia. Nyt siis kysyn teiltä.
Taustaa:
iPodini on Nano 4gt, malli A1137. Ubuntun nykyinen ja edellinen versio tunnistavat molemmat iPodin, mutta en pysty siirtämään siihen tiedostoja. Rhythmbox tunnistaa iPodin, mutta ei näe sen sisältöä. gtkPodia en oikein ymmärtänyt, mutta se ehdottaa jotakin hämärää käynnistäettäessä eikä myöskään ymmärrä iPodiani. Hipo iPod ei tunnista iPodiani ollenkaan, sama ongelma on Bansheella. Outoa kyllä, sain iPodini viikko sitten toimimaan kerran poddoxilla winen kautta uudessa ubuntussa, ja siirsin samana iltana musiikkia iPodille. Muistaakseni seuraavana päivänä ubuntuun ilmestyi kasa päivityksiä, ja näiden asentamisen jälkeen ratkaisu ei ole toiminut - poddox valittaa, että "no iPod detected". En ole varma, olivatko päivitykset syynä siihen, ettei iPod enää toiminut poddoxillakaan, mutta en keksi muuta selitystäkään.
iPod itse tottelee turvallista irrottamista sekä lataa itseään, kun laitan sen koneeseen kiinni.
iPodin nimessä on ä-kirjain, jonka edellinen versio tulkitsi kysymysmerkiksi, ja nykyinen Ubuntu tyytyy näyttämään työpöydällä iPodin nimen ensimmäisen kirjaimen. Voisiko tässä olla vika?
Ubuntun vaikeudet iPodin kanssa ovat todella harmillisia minulle, koska musiikkia tulee kuunneltua päivittäin iPodilla ja homma pitää saada toimimaan, ettei tässä jouduta vaihtamaan distroa tai peräti siirtymään uuden winkkarin puolelle. Kaikki apu otetaan vastaan. Kiitos!