Kirjoittaja Aihe: Virtualisoitu serveri  (Luettu 1709 kertaa)

Paddington

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Virtualisoitu serveri
« : 15.01.10 - klo:08.53 »
tervehdys.

Olen kohtuu uusi linux rintamalla ja nyt olen törmännyt ongelmaan johon en omineni löydä vastausta.

Olen laittanut ubuntun koneelle johon asensin vmwaren server ohjelman. Tälle ohjelmalle sitten asensin ubuntun server asennuksen ja pistin pystyyn LAMP:n. Siihen phpmyadminin ja ssh yhteyden.

tähän asti kaikki toimii hyvin.
Ongelmani onkin että tähän sirtualisoidun serverin MySQL:n en pääse käsiksi ulkopuolisella ohjelmalla. Tarvitsisin tämän ominaisuuden toimintaan.
Olen antanut "ufw allow 3306" komennon joten portin pitäisi olla auki. Silti en saa yhteyttä toimimaan...

Kiitos avusta jo etukäteen...

910

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Virtualisoitu serveri
« Vastaus #1 : 15.01.10 - klo:09.53 »
Pääseekö siihen virtuaalikoneeseen ylipäätään kiinni, esim. web-palvelimeen? Jos ei, se saattaa olla omassa, eristetyssä VmWare-verkossaan. Tällöin pitänee muuttaa asetuksia niin, että virtuaalikoneen verkkoadapetri on sillattu (bridged) ulkopuoliseen verkkoon.

Jos koneeseen pääsee muuten kiinni, mutta ei MySQL-palveluun, voi vika olla vaikka siinä, että MySQL kuuntelee vain kyseisen koneen localhost-adapteria. Tässä tapauksessa pitää MySQL:n konffiksesta säätää se kuuntelemaan oikeassa verkkoliitännässä. Komennolla "netstat -nap --inet" voi tarkastella, mitä liitäntää MySQL kuuntelee.

Paddington

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Virtualisoitu serveri
« Vastaus #2 : 18.01.10 - klo:11.28 »
Siellähän se vika piileksi.   

Kiitoksia avusta...