Kirjoittaja Aihe: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?  (Luettu 2279 kertaa)

Crisa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 372
    • Profiili
Vielä muutama päivä aikaa! Käykääpä ottamassa asiaan kantaa. Tälläkin foorumilla aihetta on käsitelty useastikin eri topiceissa, mutta nyt voisi kannanottoja viedä helppoa tietä tuonne päättäjien pöytään. Itse kommentoin varmaankin huomenissa tuota aihetta.

"Liikenne- ja viestintäministeriö
Arjen tietoyhteiskunnan neuvottelukunta luotsaa Suomea kilpailukykyiseksi ja ihmisläheiseksi tietoyhteiskunnaksi. Neuvottelukunta toteuttaa Suomen kansallista tietoyhteiskuntastrategiaa. Syksyllä 2010 valmistuvan kansallisen tietoyhteiskuntastrategian valmistelu etenee hyvää vauhtia. Uusi strategia ohjaa suomalaisen tietoyhteiskunnan kehittämistä vuosina 2011–2014. Työsarkaa riittää, sillä tietoyhteiskuntakehityksessä on huomioitava kaikki suomalaiset lapsista eläkeläisiin. Strategiatyössä on noussut esiin kuusi teemaa, jotka ovat mielestämme keskeisiä suomalaisen tietoyhteiskunnan kehitystyössä."

http://www.otakantaa.fi/hanke.cfm?group=428&id=&ref=Hanke

EDIT: Alussa näkyy olevan asiallista keskustelua, mutta sitten eräs nimimerkki on omistaunut asialleen vähän turhan innokkaasti.
« Viimeksi muokattu: 14.01.10 - klo:11.02 kirjoittanut Crisa »

snifi

  • Vieras
Vs: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?
« Vastaus #1 : 14.01.10 - klo:16.59 »
Henkilökohtaisesti pitäisin tärkeimpänä, että sähköinen äänestysjärjestelmä saataisiin koekäyttöön mahdollisimman pian. Esimerkiksi ubuntu-yhteisö voisi toimia pilottiyhteiskuntana, jakaen tietoa ja kokeillen teknisiä vaihtoehtoja.

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?
« Vastaus #2 : 14.01.10 - klo:17.12 »
Henkilökohtaisesti pitäisin tärkeimpänä, että sähköinen äänestysjärjestelmä saataisiin koekäyttöön mahdollisimman pian.

Eikös se ollut jo? :D
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

snifi

  • Vieras
Vs: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?
« Vastaus #3 : 15.01.10 - klo:00.07 »
Eikös se ollut jo?

Ei ihan siinä muodossa kuin itse ajattelisin. Kokeiltavana ollut systeemi oli sama vanha uurnavaali, jossa äänestyskopin lyijykynä oli korvattu näppäimistöllä. Sellainen on täysin hyödytöntä. Edustajavaalin tulisi olla reaaliaikainen ja liukuva systeemi, jossa edustajaansa voisi vaihtaa kotoa tai korttimaksun yhteydessä kaupan kassalla aina kun tuntee sellaiseen tarvetta. Pois kaikki päivämäärät, pois äänestyspaikkojen harras isänmaallinen tunnelma, pois äänestyskopit, pois vaalivalvojat ja pois ääntenlaskijat.

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?
« Vastaus #4 : 18.01.10 - klo:12.37 »
Henkilökohtaisesti pitäisin tärkeimpänä, että sähköinen äänestysjärjestelmä saataisiin koekäyttöön mahdollisimman pian. Esimerkiksi ubuntu-yhteisö voisi toimia pilottiyhteiskuntana, jakaen tietoa ja kokeillen teknisiä vaihtoehtoja.

Itse taas pitäisin tärkeimpänä lopettaa se valehtelu suomen erinomaisuudesta tietoyhteiskuntana/maana yms. ja tunnustaa rehellisesti, että ei tässä nyt ollakkaan mikään maailman paras ja lähteä siitä sitten
rakentamaan tätä hommaa.
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Miten suomalaista tietoyhteiskuntaa pitäisi kehittää?
« Vastaus #5 : 18.01.10 - klo:13.34 »
Minua ärsyttää yleisesti muiden maiden peesailu ja niihin vetoaminen. Lisää rohkeutta kokeilla jotain uutta.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla