Kirjoittaja Aihe: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity  (Luettu 6304 kertaa)

Blackheart

  • Vieras
LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« : 12.01.10 - klo:19.27 »
Alustako? No Ostin LP-soittimen USB ulostulolla ja se toimii Linuxissa "heittämällä". Olen opetellut tallennusta ja masterointia Audacityllä. Muutama pikku asia vaivaa.

Soitin tukee ainakin Audacity tietojen mukaan 48000kHz ja luulis tukevan 24-bittiä myös.
No siinä ei ongelmaa, mutta siinä audion ulostulossa on.

Ilmeisesti tavallinen MS Wave tiedosto ei tue kuin 16-bittiä? Ainakaan Flac ei tykkää sillä tallennettuista tiedostoista. Vaan se sanoo: WARNING: legacy WAVE file has format type 1 but bits-per-sample=24 Muuntaa kyllä Flac muotoon, mutta itse epäilen tiedostoa "musiikki narkomaanina".

Tuo WAVEX (Microsoft) taas sentään pitäis tukea 24--> bittiä ja Flac muuntaa .wav tiedostot mukisematta Flac muotoon.

Eli onko tuo WAVEX sitten se oikea tallennus muoto, jos haluaa yli 16-bit ääntä?

VLC ei ainakaan soita oikein noita WAVEX-->FLAC muunnoksia. Toistaa, mutta pieni piipitys vaan kuuluu kajareista. (Ihan stereo laitteet) Oikea musiikki on stereota, eikä mitää multivitamiini 5,1 ääntä jne... :)

Jos tuon Gnome ääninauhurin sais löytämään ton LP-soittimen, niin en olis niin paranoidi. Mutta eipä löydy asetuksista laitetta.

Olikohan tuo nyt tarpeeksi sekaisin sepustettu ;) Tovottavasti joku edes saa selvää ja jos vielä osaa vastatakkin ;)

P.S. Mitä helkutteja noi MS Wave tiedoston chunk-list krääsät on? Saako tuohon Audacityyn jotain NON-MS WAVE:a?

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #1 : 12.01.10 - klo:21.20 »
Eikö kukaan? Tällä viikolla olis tulossa parempilaatuinen LP-levy, eräästä erittäin rakkaasta levystä ja se pitää ensitilassa pistää digitaali muotoon. Mulla on kyseisestä levystä jo yksi LP-versio, mutta se on niin äänekäs, että sitä ei kehtaa digitaalisoida, jos parempaa on tiedossa.

Levystä ei siis koskaan ole tehty CD-versiota, koska kyseessä on niin vanha levy ja vielä omakustanne. CD-versiokin kelpaisi mulle vallan mainiosti :) Paikallisesta kirjastosta saa C-kasettina tuon lainaan, mutta ei sellainen ääni kelpaa mulle. Sitäpaitsi siinäkin nauha jo venyy ja wouaa.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #2 : 12.01.10 - klo:22.51 »
Pakkaa audacityssä wav:ksi ja flacilla flaciksi . Pura flac-tiedosti waviksi ja tarkista vaikka md5summa.

Pakkaus ja purku
Koodia: [Valitse]
flac kappale.wav
flac -d kappale.flac -o kappale_1.wav

Tarkista summat:
Koodia: [Valitse]
md5sum kappale_1.wav
md5sum kappale.wav
Jos ovat samat, niin luultavasti toimii.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #3 : 13.01.10 - klo:10.41 »
... eikö kukaan ... no, ainahan audioasioista jotain voi sanoa  ;D

Tai ainakin kysyä ... itselläkin noita vinyylejä on, en ole saanut projektia aikaiseksi muuttaa niitä digitaaliseen muotoon. Tokihan melkein kaikki on jo CD:ltä ripattuna, mutta vain melkein.

Sellaista vaan tuli mieleen kysäistä, että minkälainen laatu noissa USB-härveleissä oikein on? Eikö kannattaisi panostaa ihan oikeaan levysoittimeen, tai sen äänirasiaan, kuitenkin jos haluaa huippulaatua? Minulla on vanha Garrard joka on ehkä kohtalainen, mutta vähän temppuileva ... sekin on vähän rasittava piirre - joten kannattaisiko tällainen USB-soitin sitten oikeasti hankkia?

Meinaan vaan, että kun haluat 24-bitin toistoa, niin onko tämä nyt oikeasti relevanttia tällaisella USB-soittimella? En siis ole koskaan niitä kuullut ja kyselen vain ...?

Minulla on EMU 0202 USB, jossa on kunnollinen linjasisääntulo, joten luulisin, että siinä puolessa äänen heikkenemisestä ei kyllä tapahdu. Oma temppuilunsa voi olla saada äänitys pelaamaan sen kautta, mutta varmaan jotenkin, johonkin. No tietysti RIAA-korjaimen takia pitää vielä vanha Yamahan viritinvahvistin valjastaa tähän käyttöön.

No USB-härveli on tietysti helpompi, mutta mitä niillä ylimääräisillä 8-bitillä sen kanssa tekee ... se oli se kysymys?  ;D

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #4 : 13.01.10 - klo:21.49 »
Pakkaa audacityssä wav:ksi ja flacilla flaciksi . Pura flac-tiedosti waviksi ja tarkista vaikka md5summa.

Pakkaus ja purku
Koodia: [Valitse]
flac kappale.wav
flac -d kappale.flac -o kappale_1.wav

Tarkista summat:
Koodia: [Valitse]
md5sum kappale_1.wav
md5sum kappale.wav
Jos ovat samat, niin luultavasti toimii.

Kiitos. Hästyy testiä toi kikkakolmonen ;)

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #5 : 13.01.10 - klo:22.46 »
... eikö kukaan ... no, ainahan audioasioista jotain voi sanoa  ;D

Tai ainakin kysyä ... itselläkin noita vinyylejä on, en ole saanut projektia aikaiseksi muuttaa niitä digitaaliseen muotoon. Tokihan melkein kaikki on jo CD:ltä ripattuna, mutta vain melkein.

Sellaista vaan tuli mieleen kysäistä, että minkälainen laatu noissa USB-härveleissä oikein on? Eikö kannattaisi panostaa ihan oikeaan levysoittimeen, tai sen äänirasiaan, kuitenkin jos haluaa huippulaatua? Minulla on vanha Garrard joka on ehkä kohtalainen, mutta vähän temppuileva ... sekin on vähän rasittava piirre - joten kannattaisiko tällainen USB-soitin sitten oikeasti hankkia?

Meinaan vaan, että kun haluat 24-bitin toistoa, niin onko tämä nyt oikeasti relevanttia tällaisella USB-soittimella? En siis ole koskaan niitä kuullut ja kyselen vain ...?



Minulla on EMU 0202 USB, jossa on kunnollinen linjasisääntulo, joten luulisin, että siinä puolessa äänen heikkenemisestä ei kyllä tapahdu. Oma temppuilunsa voi olla saada äänitys pelaamaan sen kautta, mutta varmaan jotenkin, johonkin. No tietysti RIAA-korjaimen takia pitää vielä vanha Yamahan viritinvahvistin valjastaa tähän käyttöön.

No USB-härveli on tietysti helpompi, mutta mitä niillä ylimääräisillä 8-bitillä sen kanssa tekee ... se oli se kysymys?  ;D

Laatu... En tiedä, ei varmaan kulta korville tarpeeksi hyvä, mutta omasta mielestä ihan riittävä. Omistan myös ihan tavallisen DUX ST 1703 levarin ja sillä kuunnellessa vahvarin täytyy olla lähes "täysillä", että jotain kuuluu. Siis täysillä.... Yleensä vahvarin portaaton 2 volume riittää joka lähteestä, mutta tuolla Duxilla pitää olla siellä 3 asti, että saa edes tausta melua aikaseksi. Saattaa olla Sony vahvarissakin vikaa?

Juu kyllä ostaisin Technics SL-1200... levarin, Shuren ja jonkun kunnon timantin, mutta kun en jaksa pyöritellä noita 12" alvariinsa, joten ihan digitaalisointi merkeissä ostin tuon ION:in. Säästyy levy sitten niille päiville, kun köyhällä on varaa Technic:sen soittimeen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200

Tuo 24-bittisyys vähän arvelluttaa, kun mitään kunnon speksejä ei soittimestä löydy edes netistäkään. Luulempa että kykenee.

Jos tuohon Audasityyn on uskomusta, niin hertsit on koneessa sinne 48000kHZ asti. Tokihan tuossa soittimessa on myös normaalit RCA ulostulotkin. Pitäis vaan ostaa johdon ja äänikortin välille välikapula. Äänikortti on tuo Soundblaster Audigy 24-bit plaa plaa. Se tukis speksien mukaan 96000kHz asti.

Kun vaan jaksais ostaa tinaa, niin  tarkoitus olis vetää äänikorttiin Monster Cable RCA olostulot. M-Audiota olen katellut, mutta se vähänen ääni mitä koneelta kuuntelen ei ole sen 100€ arvoista.

http://www.ljudia.fi/studiolaitteet-s82135/aanikortit-c80278/m-audio-delta-audiophile-2496-p80276/

Ehkä sitten joskus :)

Kunhan tuosta LP-soittimesta menee takuu umpeen, niin annan kaverille työstöön, että ohittaa tuon sisäisen RIIA:an RCA johdoilta. Tää kaveri on ammatiltaan radio/video laitteiden asentaja/korjaaja. Mikä se virallinen nimitys sitten lie onkaan. 30 vuotta on pakertanut ammatissa, joten eikohä siltä johtojen katkominen ja juottaminen onnistu. ;)

No mä kans aloin miettimään, että mitä vit... noilla parilla bitillä tekee, kun CD-levy soundikin kelpaa itelle. En ole mikään kulta korva, mutta pakattua en kuuntele. No sen verran pakattua, että tutustun levyyn ja teen päätöksen ostanko.

80€ tuli pukattua tässä kuussa CD-levyihin. Ennätys on 250€/kk ;)
Eihän tää kk. ole vasta kuin alulla, joten ken ties mitä tapahtuu....

Sekin tekee jo paljoa, että olen pakkomielteinen venäläiseen musiikkiin, vaikka kielestä en paljoa tajuakaan. SE MELANKOLIA!!! Kukaan muu ei osaa sitä taikaa. Saksasta joutuu tilaamaan suurimman osan levyistä, kun venäjän kielen sivut ovat vaan venäjäksi. Tuolta tilailen köntin vuosittain ja paketti raahataan kotiovelle.
http://www.petershop.com/

Helsingissä on sellainen kirjakauppa, kuin Ruslania ja sieltä tulee tilattua joka kk levyjä. Tässä kuussa sinne meni 50€.

Tuo LP-levy mikä pitää saada mahdollisemman hyvällä laadulla Flac muotoon on myös venäläistä musiikkia :)

Pitää varmaan ostaa vielä se palikkakin ja kokeilla RCA:n kauttakin.

  

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #6 : 14.01.10 - klo:20.24 »
Mielenkiintoista. Sain nyt yhden puolen kopsattua ja putsattua jne... Tallensin 24-bit/48000kHz .wav muotoon, joten siitä on sitten helppo pistää lopulliseen muotoon. Totem ei tunnista koko muotoa soitettavaksi. VLC soittaa ongelmitta. Biisin kun muuntaa Flac muotoon Totem soittaa ongelmitta ja VLC piipittää. Wavex:ia käytin kun se Hydrogenaudion mukaan on ainut .wav joka tukee 16-bit --> ääntä.

Luin jostain palstalta ihan tuoreen käyttäjien tutkimuksen, että Audacity on vammanen 16 --> tiedostojen kanssa. On kuulemma bugi korjattu, mutta tuskin Debian versioon on nuo korjaukset päätynyt. Ubuntua en kehtaa tuon takia asentaa, kun ainakin omalla koneella niitä bugeja tulee sitten joka ohjelmaan.

Tuossa on nyt kopsauksen tuotos. 24-bit/48000kHz ja Flac -8.

Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.

http://www.gigasize.com/get.php?d=7sps5ksxlzb

Jos täällä on joku kulta korva, niin sanotko Wouwaako toi ääni? Itestä kuulostaa siltä, mutta muut biisit soi oiken. Youtubessa löytyy biisi, joten siihen voi verrata. On mulla CD-versiokin tuosta biisistä, mutta se on jokin "new version"

P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.
« Viimeksi muokattu: 14.01.10 - klo:20.34 kirjoittanut Blackheart »

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16344
    • Profiili
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #7 : 15.01.10 - klo:01.53 »
Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.

http://www.gigasize.com/get.php?d=7sps5ksxlzb

Kuuntelin kuulokkeilla ja tuo vaikutti minusta oikein hyvältä. Laulu ja muut keskialueen äänet tuntuivat hieman hiljaisilta, mutta se voi olla äänitteen ominaisuus. Kuulosti laadukkaammalta kuin Spotifyssa oleva 20 Suosikkia -masterointi.

Lainaus
Jos täällä on joku kulta korva, niin sanotko Wouwaako toi ääni?

En ole kultakorva, mutten havainnut tällaista. Alussa on ehkä hieman jotain häikkää, mutta tuossa CD-versiossa se on vielä pahempi.

Lainaus
P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.

Tämä osasto on kyllä tuttua Koe-eläinpuistosta. Toimii.
« Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:01.56 kirjoittanut nm »

peran

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #8 : 15.01.10 - klo:02.28 »
Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.
Todellakin yllättävän tasokasta ääntä. Valitettavasti en pystynyt omilla laitteillani oikein kuuntelemaan, mutta lopputulos kuulostaa paremmalta kuin omat virittelemäni Tietokone/Vahvistin/Levysoitin. Tosta ei kuulunut konehurinaa toisin kuin omastani, jotka ovat lähes kuuntelukelvottomia.

P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.

Biisinä ei ole ehkä helpoimpia kuunnella virheitä. Joku melodinen Heavy tai Klassinen saattaisi olla helpompia, mutta tärkeintähän on tietenkin, että oma musiikki kuulostaa hyvältä, joka tässä ilmeisestikin saavutettiin.

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #9 : 15.01.10 - klo:06.13 »
Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.

http://www.gigasize.com/get.php?d=7sps5ksxlzb

Kuuntelin kuulokkeilla ja tuo vaikutti minusta oikein hyvältä. Laulu ja muut keskialueen äänet tuntuivat hieman hiljaisilta, mutta se voi olla äänitteen ominaisuus. Kuulosti laadukkaammalta kuin Spotifyssa oleva 20 Suosikkia -masterointi.

Lainaus
Jos täällä on joku kulta korva, niin sanotko Wouwaako toi ääni?

En ole kultakorva, mutten havainnut tällaista. Alussa on ehkä hieman jotain häikkää, mutta tuossa CD-versiossa se on vielä pahempi.

Lainaus
P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.

Tämä osasto on kyllä tuttua Koe-eläinpuistosta. Toimii.

Huomenta. Juu tuossa alussa se minusta kuulostaa "wouwaukselta" Pitää lämmittää soitin ja kopsata tuo ekä biisi uudelleen, jos tulos olis eri. Wihtori, kun tuossa Poptorin "Berit - Parhaat" levyllä biisistä on se jokin raiskaus. Ei sekään versio ole mikään kauhea, mutta alkuperäinen on aina alkuperäinen.

Koe-eläinpuistosta löysin tuon biisin ja Google auttoi sitten löytämään esittäjän. Tietääkseni oli Gösta Sundqvist:in suosikki laulaja tuo Berit ja siksi soikin Koe-eläinpuistossa tuon tuosta.

Paras radio-ohjelma, sitten "Parasta ennen" jälkeen. "Millenium Radio" on kans aivan mahtava. Johnny is the man. Ei herva niitä letkautuksia :)

Itse ainakin olen tyytyväinen tuohon ION soittimeen. Tekee sen minkä lupaa. Ehkä sitten kun Technics SL-1200 on kirppari kamaa, niin vois ostaa sellaisen :) Mitä se nykyään on markkinoilla 600€ ilman äänirasiaa?

Pitäis seuraavaksi aloittaa tuon rakkaan levyn kopiointi. Marina & Marino - Uralin pihlaja. Sain senkin parempi kuntoisena eilettäin ja nyt se on tauluna tuolla seinällä. Mikäs siinä kun nakkaa WD TV HD -soittimen jyystämään jotain leffaa ja antaa tietsan hoitaa tallennus hommat. En käytä tietokonetta leffan katseluun tai musiikin kuunteluun, kun tuo mahtava pikku-kapula hoitaa kaiken tarvitseman ja laadulla. HD-leffatkin toistuu ongelmitta. Koneessa ei riitä tehot sellaiseen. FLAC soittimena sen ostin, mutta näköjään kykenee moneen muuhunkin käyttöön. On se Linux vaan mahtava keksintö :)

Vielä pitäis muutama vuosi oottaa, että kehtaa sen digiboxin ostaa. Eikö sen pitäis sitten toimia täydellisesti, kunhan kaikki joutuu maksamaan sitä media maksua. Kuvakin mahtaa silloin olla mpeg2 laatua parempaa siihen hintaan?  Well see!

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #10 : 15.01.10 - klo:06.20 »
Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.
Todellakin yllättävän tasokasta ääntä. Valitettavasti en pystynyt omilla laitteillani oikein kuuntelemaan, mutta lopputulos kuulostaa paremmalta kuin omat virittelemäni Tietokone/Vahvistin/Levysoitin. Tosta ei kuulunut konehurinaa toisin kuin omastani, jotka ovat lähes kuuntelukelvottomia.

P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.


Biisinä ei ole ehkä helpoimpia kuunnella virheitä. Joku melodinen Heavy tai Klassinen saattaisi olla helpompia, mutta tärkeintähän on tietenkin, että oma musiikki kuulostaa hyvältä, joka tässä ilmeisestikin saavutettiin.

Tarkoitus olis ostaa tuo Nightwish "ainut ja oikea levy" Angels Fall First LP versiona. 25€+postikulut kapistuksesta joka kuluu kuunnellessa? Hyllystä löytykin tuosta remaster versio ihan tavalliseen studio versioon kanssa. Mahtava levy. Ei taida NYwish enään tehdä tuota soundia, eikä Pippi-Lotta kykene äänellään tuohon kastiin.

Edit: Siis CD-levyinä löytyy tuo Nightwish - Angels Fall First vain. Original ja remaster. Nykyinen Nightwish on hairahtunut mukaan tuohon pop maailmaan ja se ei oikein itselle kolahda. Pop poppina ja metalli metallina kiitos.

NW:n uusin levykin on päässyt loudness war sivuille. Tai siis tuo levyn hehkutetuin hitti biisi.
http://kotisivu.dnainternet.net/anukaa/Loudness_War/Loudness_War.html

Kyllä noita levyn Marcon tulkitsemia biisejä jaksaa kuunnella, mutta noi muut biisit ei ole tehty noille vocaleille. Ehkä seuraavalla pop albumilla on sitten äänelle sopivampia sävellyksiä.
« Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:11.05 kirjoittanut Blackheart »

Blackheart

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #11 : 15.01.10 - klo:09.01 »
Omasta mielestä tuo soi melko hyvin. Tein vaan Noice remove & Click remove toiminnot (ihan oletus asetukset). Soitin on tuo ION Profile Pro USB soitin. Normalize-audiota en käyttänyt, koska se heikentää alkuperäistä ääntä eniten kaikkiin toimenpiteisiin verrattuna.
Todellakin yllättävän tasokasta ääntä. Valitettavasti en pystynyt omilla laitteillani oikein kuuntelemaan, mutta lopputulos kuulostaa paremmalta kuin omat virittelemäni Tietokone/Vahvistin/Levysoitin. Tosta ei kuulunut konehurinaa toisin kuin omastani, jotka ovat lähes kuuntelukelvottomia.

Kokeile "noise remover" kikkaa Audacitylla, pitäis lähteä suhinat ja hurinat pois. Itse käytän iha oletus asetuksia ja tuntuu toimivan ihan OK.

Itellä on sellaiset köyhän vehkeet, että kaikki lähteet tukee 16-bit -->ääntä, mutta vahvistin on tavallinen Sony STR - AV320R mylly. Yritän pysyä 90-luvulla noissa ääni jutuissa, koska tän päivän vahvarit ovat noita multivitamiini vahvistimia nykyään. Tarkoitus olis ostaa SONY:n stereo vahvistin, mutta vasta tein paikalliseen Experttiin laskua, joten pitää venata sen kanssa. Kajarit sais kyllä kans uusia. Nykyiset ovat 2-tie tornit. Bassoilta piti jakosuotimet ohittaa, että keskiäänet tulis jotenkin ulos.

Oli aika mielenkiintoisia patentteja tuolla kotelon sisällä ;) Kajarit ovat "itse tehdyt"  En ole itse tehnyt noita. MGR elementit ja jotkut Ljudian jakosuotimet. Ei netistä löydy tietoa noille suotimille.ja jotain ihme teippi virityksiä täynnä olivat. No jos jotkut Audio technica:t hommais tilalle, mutta ensin pitää tosta myllystä raskia luopua.

Aika köyhän unelmaa on koko homma, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa ;)

P.S. Naurakaa vaan biisille. Mä oon jo varmaan vanha tai jotain :) Veikkanpa että se soi päässä muutaman tunnin päästäkin. Long live Berit.

Biisinä ei ole ehkä helpoimpia kuunnella virheitä. Joku melodinen Heavy tai Klassinen saattaisi olla helpompia, mutta tärkeintähän on tietenkin, että oma musiikki kuulostaa hyvältä, joka tässä ilmeisestikin saavutettiin.

Turbineair

  • Vieras
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #12 : 15.01.10 - klo:21.11 »
Ihan yleisenä lätinänä ympäri korvia ;D

Kannattaa luottaa noihin omiin nahkahärpäkkeisiin kahtapuolta päätä. Jos osaa kuunnella, niin jossain vaiheessa on syytä luopua numerojen tuijottaminen. Vanhetessa kuulo harvoin myöskään paranee. Eri pakkausmoutojen välille voi toki halutessaan järjestää vaikka "viinin maistajaisillan", mutta valistunut arvioni on, että 80% porukasta on "juotu pöydän alle" heti alkusnapsien jälkeen.

Minkäs teet?
V: Itseäsi tyydyttävän päätöksen.

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: LP-levy FLAC tiedostoksi Audacity
« Vastaus #13 : 15.01.10 - klo:21.44 »
Yritin tiputtaa tuolta linkistä joitakin kertoja mutta häipyi jonnekin bittiavaruuteen tuo flac, ei ainakaan koneestani löytynyt.  Olisko jotain toista paikkaa, ei anna enää yrittää kolmen kerran jälkeen tuosta paikasta...
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.