Kirjoittaja Aihe: Mitä firefoxin lisäosia xhtml/php-ohjelmointiin kannattaa käyttää?  (Luettu 2283 kertaa)

peran

  • Vieras
Itselläni on tällainen suuri aukko sivistyksessäni. Tiedän, että lisäosia on paljon, jotka soveltuvat ohjelmointiin, mutta mitä siis kannattaa käyttää ?

Itse käytän vain Mediaplayer connectivityä, ja flash blockia, mutta nehän eivät millään lailla kuulu ohjelmointiin.

Elekaz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
    • Piece of code
Itse käytän aktiivisesti seuraavia:

HTML Validator: Näkee kätevästi kuvakkeesta onko koodi validia, ja jos ei ole niin osaa kertoa miksei.

Firebug: Silloin tällöin CSS:n kanssa tulee käytettyä kun ei aina tajua miksi jokin tyyli ei vain toimi oikein (tai niinkuin haluan sen toimivan)

HttpFox: Javascriptin kanssa välillä tarvitsee nähdä lähteekö jokin kutsu oikein taustalla vai ei.


peran

  • Vieras
Kiitos.

HTML Validator: Näkee kätevästi kuvakkeesta onko koodi validia, ja jos ei ole niin osaa kertoa miksei.

Onko toi parempi kuin kirjanmerkkinäni käyttämäni:
Koodia: [Valitse]
javascript:void(window.open('http://validator.w3.org/check?uri='+window.location.href,'','width=800,height=900,status=yes,resizable=yes,scrollbars=yes,location=yes'));


Lisäksi nyt kun laitoin css:llä haun, niin löysin tällaisen, jolle ilmeisestikin löytyy mulla käyttöä:
EditCSS, jolla voi lennossa muuttaa sivuston CSS-määrityksiä. Tosin tästä taisi yksi oppilaistanikin mainita.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
ite oon käyttäny sellasta pluggaria kun web developer, siinä pystyy myös lennossa muokkaamaan css:ää, näyttämään css mobile ja print moodit, muuttamaan selainikkunan kokoa ja muita, mutta noita lähinnä olen tarvinnut.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Olen kokeillut noita mainittuja edit css, web developer ja firebug -laajennuksia. Tällä hetkellä käytössä tuo jälkimmäinen. Taitaa olla noista monipuolisin (mutu).

Vaan äkkiäkös noita kokeilet vaikka kaikkia niin huomaat mikä on itsellesi sopivin.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Ääni firebugille täältä. Varsinkin toisen alunperin tekemiä sivuja kun joutuu muokkaamaan, tuo on loistava apuväline!