Kirjoittaja Aihe: Internet - yhteyden jakamisessa ongelmia  (Luettu 1684 kertaa)

TomiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Internet - yhteyden jakamisessa ongelmia
« : 05.01.10 - klo:14.47 »
Tervehdys!

Projekti "välipalvelin" langattomalle on meneillään ja nettiyhteyden jakaminen tuottaa tuskaa!
Eli käytössä on Ubuntu Karmic ihan "perusasennuksena" johon olen laittanut dhcp - palvelimen toimintaan. Palvelin antaa ip - osoitteen langattomalle reitittimelle, jonka avulla olisi sitten tarkoitus toimistossa surffata.

Olen päässyt tässä projektissa niin pitkälle, että kun pingaan esim. googlea (tai muita verkkosivuja) langattomasta verkosta, saan vastauksen, mutta nettiin ei pääse.  Olisiko ideoita mitä voisi tehdä, olen jo googlannut niin paljon etten enää tiedä millä sanalla hakisin  ??? Firestarterinkin olen asentanut ja laittanut siitä nettiyhteyden jaon päälle, mutta sekään ei tuottanut haluttua tulosta.

Kysyy Tomi

910

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: Internet - yhteyden jakamisessa ongelmia
« Vastaus #1 : 05.01.10 - klo:15.33 »
Tuon Karmic-koneen on siis tarkoitus toimia reitittimenä internetiin päin ja sen läpi olisi tarkoitus päästä liikennöimään tukiaseman luomasta langattomasta verkosta? Jos kerran olet päässyt jo niin pitkälle, että langattomassa verkossa oleva päätelaite saa pingiin vastauksen internetistä (myös nimellä, eikä pelkällä IP-osoitteella), niin hommahan ilmeisesti toimii. Jos normaali surffailu ei onnistu, vika voisi olla esim. Karmic-koneessa olevassa palomuurissa, joka estää HTTP-liikenteen. Miltäs Firestarterin asetukset näyttävät?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Internet - yhteyden jakamisessa ongelmia
« Vastaus #2 : 05.01.10 - klo:19.20 »
Näyttäisitkö varoiksi myös syntyneet verkkoasetukset sieltä koneelta joka yrittää (=saanut asetuksensa DHCP-palvelimesi kautta) eli tämä:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo:22.47 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

TomiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Internet - yhteyden jakamisessa ongelmia
« Vastaus #3 : 07.01.10 - klo:18.36 »
Tänään tässä projektissa tapahtui edistysaskel: langattomasta verkosta pääsee sivuille jotka ovat muotoa HTTPS! Ongelman ydin taitaa olla se, että internet-yhteydessä (siis se mikä on ulkomaailmaan) käytetään proxya ja se taitaa nyt ahdistaa myös tuon langattoman liikennettä. Tämän saattoi todeta siitä, että jos tuossa Jaunty koneessa vaihtoi FF:n verkkoyhteyksiin "käytä järjestelmän välipalvelinasetuksia" - ei päässyt kuin sivuille jotka olivat mallia HTTPS. Tähän ehkä auttaa se että jos tuolta asetuksista valitsee tuon välipalvelimen ja laittaa proxyasetukset siellä kuntoon. Kerron miten käy kun huomenna meen taas työpaikalle jatkamaan projektia.