Kirjoittaja Aihe: Ultrastar deluxe, mikki ei toimi  (Luettu 3082 kertaa)

rosami

• Käyttäjä
    • Profiili
Ultrastar deluxe, mikki ei toimi
« : 03.01.10 - klo:20.56 »
Hei taas

Ultrastarin kanssa painin jälleen, en saanut ongelmaa korjattua pari kuukautta sitten joten jätin pelin hautumaan.

Olen siis asentanut tänä uuteen ubuntuun 9.10iin Ultrastarin ihan koneelle, ei siis Winen kautta. Asennus onnistui hyvin, biisikansio löytyi mutta ongelmana on mikin toimiminen. Muissa ohjelmissa ja esimerkiksi Internetpohjaisessa Karaokeparty.comissa mikki toimii hyvin, mutta ei Ultrastarissa.

Ääniasetuksien Liitin-pudotusvalikossa on eri mikkejä, tai siis ilm äänilähteitä. Niistä voin valita kaksi, ja kumpikin toimii, mutta ei Ultrastarissa. Voin valita Input 1 Microphone 1 tai 2.
Ultrastarissa jos otan Mikki ykkösen, on kuin mikkiä ei olisi ollenkaan, eli vaikka kuinka huutaisi, ei se mene pelille asti perille.
Mikki kakkonen taas on jännä, koska jos valitsen sen, pelissä ikäänkuin näkyy että laulaisin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä oman äänenvoimakkuuden takia, siihen ei voi mitenkään vaikuttaa. Laulupalkki menee suurinpiirtein laulun mukaan, mutta täysiä pisteitä ei kuitenkaan tule.

Voiko tällä olla tekemistä päätteeseen tulevan tekstin kanssa: bt_audio_service_open: connect() failed: connection refused (111), toistuu neljä kertaa.

Olen myös säätänyt Gnome Alsa mixerin kanssa eri asetuksia, ja välillä mikki ei toimi ollenkaan pelissä ja välillä se taas itsekseen toimii.

Onko kenelläkään ollut tätä ongelmaa ja miten olette ratkaisseet sen? Peli ja mikki toimi hyvin aikaisemmin kun pelasin winen kautta, mutta nyt kun pelin sai suoraan koneelle, en tietenkään käytä wineä siinä välissä.

Mix

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ultrastar deluxe, mikki ei toimi
« Vastaus #1 : 06.01.10 - klo:19.04 »
Hei,
itse en ole koittanut tuota ultrastar deluxea, mutta käytän Performous ohjelmaa -> http://performous.org/
Tuo ainakin toimi suoraan ilman virityksiä tai säätöjä kun käytössä Ubuntu 9.10.

Asennus onnistuu myös suoraan Ubuntun Sovellusvalikoimasta.

- Mix