Tietokonepoytaa siirtaessa irrotin koneen johdot ja laitoin takaisin. Jostain kumman syysta koneelta havisivat nayton asetukset: resoluutio tippui 640x480:een ja naytto pysyi pimeana kaynnistyksessa ubuntun kirjautumisikkunaan asti. Melko outoa.
Minulla on aiemminkin ollut ongelmia kaynnistamisen kanssa, joten katsoin taalta forumista niita hyvia neuvoja, joita sain aiemmin, ja sovelsin niita tahan tilanteeseen. Sitten kavi niin, etta koneen nayttoon ei enaa ollenkaan tullut kuvaa. Nyt saan koneen toimimaan vain LiveCD:lla (siksi tasta puuttuvat skandit).
Olen nyt siina tilanteessa, etta olen nollannut xorg asetukset (valiviivakin puuttuu). Mitahan sitten kannattaisi tehda* (kysymysmerkki puuttuu myos) Naytto pysyy siis mustana kirjautumisikkunaan asti myos LiveCD:lta kaynnistaessa. Ilman LiveCD:ta kone saattaa kaynnistya, mutta kun en nae naytolla mitaan, niin en tieda, etta mita se tekee. Sen voisi kai saada kaynnistymaan recovery modeen, jos muistaisi oikeat nappainkomennot. Koneella on tuplabootti, Ubuntu ja XP.
Mutta siis jos kaytan LiveCD:ta, en ilmeisesti voi tehda terminaalissa muutoksia xorgiin, vai voinko*
Ubuntu 8.04 2.6.24-19-generic, gnome
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.80GHz
Emolevy: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]
Subsystem: Dell Optiplex GX260
EDIT: toisesta keskustelusta loytyi mielenkiintoista xrandr asiaa, mutta siita ei liene apua, kun ei hyodyta tehda muutoksia LiveCD:ta kaytettaessa, vai*
EDIT2: naytto on Samsung SyncMaster 152v. Aiemmin ei tosin ole ollut mitaan ongelmaa tunnistautumisessa. Olisiko chroot kaskysta apua tassa tilanteessa*