Kirjoittaja Aihe: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?  (Luettu 3088 kertaa)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Toimiiko Teillä (sinutellen) HDMI kaikissa telkuissa/näytöissä ym?

Mulla toimii HDMI about vaan ton mun Samsungin HD2333-näytön kanssa, siinä on semmonen säätö josta pystyy sitä sisääntulon tyyppiä muuttamaan. Telkuissa kun oo kokeillu niin näkyy kuva, mut ei todellakaan mitenkään hienon näköistä oo, rakeista on kuin nonparellit.

Pistäkääs xperienceä ilmoille
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #1 : 28.12.09 - klo:23.15 »
Sonyn 32" toimii kuin kello ja Samsungin 32" ihan jees., eli mun kokemukset on aika hyvät.
Tarkempia malleja en muista. Olis tarkotus hommata joku 23" näyttö tv-virittemellä läppärin kaveriks, nyt näyttää saavan noin 250 euroon tarjouksesta.
Äänet muuten joutuu valkkaan asetuksista erikseen jotta ne lähtee HDMI:n kautta, oliskohan siihen mahollista viritellä jotain automaatti systeemiä.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #2 : 28.12.09 - klo:23.29 »
Sonyn 32" toimii kuin kello ja Samsungin 32" ihan jees., eli mun kokemukset on aika hyvät.

Äänet muuten joutuu valkkaan asetuksista erikseen jotta ne lähtee HDMI:n kautta, oliskohan siihen mahollista viritellä jotain automaatti systeemiä.


Onks noissa näytöissä jotain tarkempaa säätöä sille HDMI-sisääntulon tyypille, jos nyt asiaa oikein tajuan, eli tukeeko ne HDMI:tä PC:n kautta? Käsittääkseni kaikki telkut ei sitä tajua? Oon ite hankkimassa uutta telkkua talouteen ja Samsung on ollut kiikarissa kun toi 23" näyttö toimii niin hyvin ja näyttääkin pirun hyvältä. Meinasin raahata läppärin liikkeeseen mukaan ja kokeilla toimiiko HDMI läppiksen kautta, vähän ikävä ostaa 800€:n töllöä ja huomata ettei voi kattoo leffoja/kuvia/blu-rayta koneen kautta..

Mulla toimii äänet HDMIn kautta aika helposti, vaihtaa vaan outputin 9.10 ubuntun äänivalikossa, toimii poikkeuksetta oikein.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #3 : 29.12.09 - klo:23.01 »
Lainaus
Mulla toimii äänet HDMIn kautta aika helposti, vaihtaa vaan outputin 9.10 ubuntun äänivalikossa, toimii poikkeuksetta oikein.

noin mullakin äänet toimii ubuntussa, mut muistaakseni win vaihtaa automaattisesti äänet hdmi:hin kun johdot on kiinni. Tosin eipä toi valikon kautta vaihtaminen iso vaiva oo ja ihan hyvä että kaikki ei oo liian automaattista.

En noihin telkkujen asetuksiin sen paremmin perehtynyt, Sony ainakin toimi mainiosti ilman mitään säätöö läppäristä tai telkusta.

Antaakohan ne koittaa hdmi:tä jos ottaa koneen mukaan kauppaan. Jos ei, niin kannattaa varmistaa että telsussa on palautus oikeuis ennen kun ostaa.


Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #4 : 29.12.09 - klo:23.07 »
kattoo leffoja/kuvia/blu-rayta koneen kautta..
Taitaa olla aika hankala tuo Blu-Ray Ubuntussa jos semmosta suunnittelet: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats/BluRayAndHDDVD
Eli ei onnistu niinkun Windowsilla+oikealla toisto-/soitto-/mikälieohjelmalla tai Blu-Ray soittimella... :-\
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #5 : 29.12.09 - klo:23.21 »
kattoo leffoja/kuvia/blu-rayta koneen kautta..
Taitaa olla aika hankala tuo Blu-Ray Ubuntussa jos semmosta suunnittelet: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats/BluRayAndHDDVD
Eli ei onnistu niinkun Windowsilla+oikealla toisto-/soitto-/mikälieohjelmalla tai Blu-Ray soittimella... :-\

Joo tosta luinkin jo aikaisemmin ja totesin itsekseni että onpas vähän hölmö homma. Mulla on kuitenkin dualbootin toisella puolella audiohommia varten Win 7, myllyssä blu-ray -soitin ja kai siihen joitain ohjelmiakin on sinisen levyn soittamiseen. Vähän typerää että vain sinilevyjä varten pitää vasite buutata winukan puolelle, mut eipä noita siniplättyjä oo vielä paljoa eteen kävelly.

Aijai, tänään lähti tilaukseen gigantin nettimyymälästä 40" Samsungin telkku, kävin jo sitä hiplailemassa päivällä Gigantissa.. UUH!
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Yleistä turinaa HDMI:stä, toimiiko se jne, kokemuksia?
« Vastaus #6 : 30.12.09 - klo:00.43 »
Askeetttiseen toistoon MPlayerille on olemassa pätsi. Siis pätsäystä, kääntämistä, levyjen valikointia suojausten perusteella ja yksinkertaista toistoa...

Ei paremmin voi sanoa, koska ei ole vielä blu-raytä tässä taloudessa...
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla