Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
Olen useamman version ajan tuunanut ubuntuni http://wiki.ubuntu-fi.org/Ubuntun_tuunaus mukaan. Nyt nuo ohjeet alkaa olla monelta osin vanhentuneet. Kuten "Turhien virtuaalikonsolien poisto" näemmä on muuttunut järjestelmässä. Luulempa että ubuntuun on tullut myös paljon sellaista uutta jonka tuunaamisesta minulla ei ainakaan ole mitään hajua. Elikkäs jakakaas nyt löytämäänne viisautta kuinka tästä Ubuntu 9.10 saisi entistäkin nopeamman, tehokkaamman ja ehkäpä jopa paremmankin.
Ailurus, latasin ja testasi. Tuli mieleen Ultamatix, lähinnä tuolla näemmä pystyi asentamaan ohjelmia jotka oli sinänsä mulla asennettavissa paketinhallinnankin kautta. Järjestelmän tuunaamiseen tuntui aika tehottomalta. Järjestelmän säätämiseen tarkoitetut scripteistä osa toimi osa ei, varsinaiseen suorituskykyyn tuolla ei kyllä saanut mitään suuria aikaseksi. Mutta ihan kiva lelu -jollekkin.