-kaikilla täytyy olla oikeus tallentaa nettisisältö Omaan käyttöönsä! Yleinen levitys olkoon edelleen kriminaalia
"Tilaisuus tekee varkaan". Kriminalisoidaan myös vain se oma käyttökin niin ei tule yleistä jakoa. Taisit tarkottaa nyt lisenssoituja tuotteita kute musiikkia ja elokuvia? Kertoisitko sitte miten rahotetaa musiikin ja elokuvie tekemine jos suurin asiakasryhmä eli ]90% hankkiikin sen ilmasiksi? Ja minkä maan lakien mukaa taas pitäisi tehdä asiat?
Kertoa omat mielipiteensä asioista ilman että kukaan tai mikään tulee sensuroimaan sanomisia millään tavalla.
Valheiden ja huhujen levittämie siis sallittua? Entä mites sitte väärien tietoje levittämine sen perusteella että oletetaa nii? Sensuroinni pitäisi lähtee aina itsestää hyvien kasvatuksie mukaa jote parempi olla jokaisen sitte hiljaa ettei sensuroi itteään!
Kaikkien tulisi voida toteuttaa vapaasti persoonaansa netissä, lakien puitteissa.
No nythän jo kaikki voivat toteuttaa persoonaasa netissä lakie puittessa, jote mikä oikeestaa muuttuisi? Ei mikää. Mä sanoisin ton site että jokainen saisi toteuttaa persoonaansa netissä hyvien tapojen mukaisesti ilma että tarkoituksellisesti loukkaa ketää tai pyrkii olemaa vihamieline mitää kansanryhmää, rotua ynnä muuta vastaan sekä varjelee totuutta ja mahollisimman tarkkoja tietoja välttäen huhujen ja olettamustietoje levittämistä kanssakäyttäjie pariin.
netissä ei pitäisi pystyä tekemään kunnianloukkaus rikoksia, internettiinhän mennään vapaaehtoisesti ja jokainen tietää mitä internetissä voi tulla vastaan
Jokaine asuu vapaaehtoisesti haluamassaa maassa ja kunnassa ja kylässä ja yhteisössä ja jokaine tietää mitä saattaa tulla vastaa jote kunnialoukkauksia ei voi tehä? Tosiasia vaa onpi että kunnialoukkaukset voi tehä iha missä vaa haluaapi. Internetissä pitäisi toimii kute toimittais kasvotuste, ei valehdella, ei huijata, ei vääristellä tietoja, ei puhuta olettamuksista faktoina, ei olla välittämättä muista, ei katsota läpi sormien lainvastaista toimintaa, puolustetaa totuutta ja rehtiyttä ja yhdevertasuutta!
Jo nyt ei anonyymia tai nimimerkillä kirjottavaa kohtaa voida tehdä kunnialoukkausta jos ei tiedetä kuka onpi kyseessä. Mulla on tää nimimerkki täällä ainoostaa käytössä ja kukaa tavalline kirjottaja ei tiedä kuka oon jote en voi ottaa nokkiini jos joku haukkuu mua lesboksi tai huoraksi koska anonyymius suojelee mua.
Mitä ite sitte sanoisinki jokamieheoikeuksista? Hyvät tavat, reilu meininki, toisista välittämine, totuude puolustamine, yksityiskohtie varjelemine, välittämine, historian suojelemine ja muistuttamine ja nii edellee. Ja joka miehe oikeudet rajaa mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä, samoi kute gpl rajaa mitä saa tehdä ja mitä pitää tehdä.
Ehkä tärkeistä tärkein vihje on toimia kute toimisi aina kasvotuste muide ihmiste kanssa ja opetella hyviä tapoja joiden mukaa toimisi ja ajatella kaikki tekonsa muide näkökulmasta että mitä odottaapi muiden saavan tehä eikä että mitä ite haluaisi tehä.