Kirjoittaja Aihe: Läppäri + pöytäkone nettiin?  (Luettu 2342 kertaa)

Jaso80

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Läppäri + pöytäkone nettiin?
« : 19.12.09 - klo:08.39 »
Eli tuommonen probleema. Mulla on siis pöytäkone joka on verkkopiuhalla seinässä, välissä ei ole mitään ADSL-boxia yms. Tarvisin nyt mööpelin jolla saan läppärin myös nettiin ja se tulisi tietenkin langattomasti. Tarvinko reitittimen ja tukiaseman vai pelkän reitittimen vai pelkän tukiaseman vai vai vai???  ;)

Millä pääsen edullisimmin? Joudunko ostaan tuohon pöytäkoneen ja seinän väliin esim. Telewell TW-EA510:n? Vai pääsenkö jotenkin edullisemmin?

Läppäriin oon muuten just tuossa asentamassa elämäni ensimmäistä Linuxiani (Ubuntu), saa nähdä mitä saan aikaseksi :D

Musta-Pekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Läppäri + pöytäkone nettiin?
« Vastaus #1 : 19.12.09 - klo:09.04 »
Wlan-modeemi vaan hankintaan, sisältää myös reitittimen. Piuha seinästä wlan-modeemiin, siitä piuha pöytäkoneeseen ja läppäri toimii langattomasti. Näin siis mulla. Tarvittaessa voi läppärin yhdistää tohon mokkulaan myös piuhalla, olikohan siinä nyt 4 pistoketta verkkopiuhoille. Hintaa oli vuosi sitten jotain 50€.

Edittiä: eilen tuhlasin 5 min elämästäni ja laitoin kotiverkon Samballa pystyyn pöytäkoneen XP:n ja läppärin Ubuntun välille ja nyt tiedostojen siirto onnistuu koneiden välillä ilman tikkukikkailuja. Mielikuva asiasta oli vaikeampi kuin toteutus itsessään.
« Viimeksi muokattu: 19.12.09 - klo:09.12 kirjoittanut Musta-Pekka »

Jaso80

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Läppäri + pöytäkone nettiin?
« Vastaus #2 : 19.12.09 - klo:10.03 »
Ok. Pitäisköhän tuo sitten hakea tuo Telewell TW-EA510?
Halvimmillaan löyty Multitronicista 62 euroa...

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Läppäri + pöytäkone nettiin?
« Vastaus #3 : 23.12.09 - klo:19.11 »
Mulla on koneet telewellin modeemissa, mutta löytyy myös joku netwjork-boxi jossa on wlan ja 4 porttinen kytkin. Parilla kympillä verkkokaupasta, ihan toimiva kampe.

Mulla on ssh-servu linuxissa, saa tarvittaessa windowsillekkin siirrettyä dataa esim. winscp:llä.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Läppäri + pöytäkone nettiin?
« Vastaus #4 : 23.12.09 - klo:19.28 »
mulla olis tossa buffalon airstation whr-g125 limääräsenä. Jäi fonera boxin jalkoihin. Uutena vajaa 40e tänvuoden toukokuussa. 25e(sis postit) maksat niin myyn, kuhan virtalähteen löydän. hyvin on toiminu ja taitaa vielä takuutakin olla jäljellä.

peran

  • Vieras
Vs: Läppäri + pöytäkone nettiin?
« Vastaus #5 : 23.12.09 - klo:20.13 »
mulla olis tossa buffalon airstation whr-g125 limääräsenä. Jäi fonera boxin jalkoihin. Uutena vajaa 40e tänvuoden toukokuussa. 25e(sis postit) maksat niin myyn, kuhan virtalähteen löydän. hyvin on toiminu ja taitaa vielä takuutakin olla jäljellä.

Mä voin sen ostaa, mikäli ei muuten mene kaupaksi. Siis tolla 25 eurolla postimaksuineen. Lähetä yv:tä, mikäli olet kiinnostunut myymään mulle.

Edit - Mikäli et löydä muuntajaa, niin annappas arvoja, niin kattelen sopisiko mun vanha Buffaloni virtalähde sille.
« Viimeksi muokattu: 23.12.09 - klo:20.16 kirjoittanut peran »