Näytönohjaimista minulla ei ole mitään hajua enkä viitsinyt lähte arpomaan sen kanssa, mutta jos joku vähän fiksumpi osaisi nyt auttaa että toimisivatkohan nuo edes linuxissa? tai edes koko koneessani.. Koneessahan pyörii nyt kokoajan 9.10 ubuntu..
Apuva..
Tämän wikipedia artikkelin lukemisen jälkeen pitäisi olla ainakin hajua, minkälaisen kortin haluaa mediaPC:hen.
http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAUSiis näyttiksesi pitää olla ainakin Feature Set A:ta, mutta mielellään B:tä, ja jos haluat Brassailla niin C:tä. (Alempana näkyy kortit, ja suhteet mitkä kortit sisältää mitäkin VDPAU:ta). Varmaankin haluat äänen takia ilman tuuletinta.
Siis toistaiseksi vain NVidian korteissa on Video-kiihdytys, joten siis siihen suuntaan kannattaa katsahtaa uutta näytönohjainkorttia ostellessa.
Prossu sellaisenaan saattaa juuri ja juuri riittää HD-kuvan toistoon, mutta siksi auttaakin NVidian VDPAU-kiihdytys, jolloin kuorma putoaa merkittävästi.
Googletin sen verran, että TechniSat CableStar HD 2:n kanssa saattaa tulla ongelmia virityksen kanssa. Mikäli ei haittaa ulkoinen USB-mötikkä, niin suosittelisin AnySee:tä (AnySee E30 C Plus) tai vähän huonommin toimivaa Reddo DVB-C USB BOX. Siis kyllä mulla on toiminut ko. Reddo ongelmitta, mutta Antin mukaan QAM256:tta ei ole voitu implementoida laitteen ongelmien vuoksi. Mä en tarvitse ko. aluetta, ja tuntuu vaihtavan kanavaa nopeammin kuin vanha AnySeeni (uusista ei ole kokemuksia). Lisäksi Reddon kaukari ei toimi.
Toi mediaPC:n rauta on sen verran vanhahtavaa, että kannattaneen katsastaa käytetyistä koneista, jos ei ole ennakkoluuloja niistä. Siinä samalla saattaisi saada mukavan kopankin, ja hintakin jäisi varmaan miettimääsi 150-240.