Kirjoittaja Aihe: Logwatchin configuroiminen  (Luettu 1696 kertaa)

Majjj

  • Vieras
Logwatchin configuroiminen
« : 02.12.09 - klo:16.02 »
Eli,

Olen onnistuneesti saanut asennettua ja toimimaan logwatch -ohjelman (Ubuntu server 9.04:jällä) ja myöskin niin että se lähettää minulle sähköpostilla lokikoosteen joka päivä. Nyt kuitenkaan en osaa muuttaa asetuksia, että milloin sähköposti tulee minulle. Tänään tuli sähköposti joka sisälsi tämän koosteen kello 06.25 eli jotain on siis perusasetuksilla ainakin.

Olisiko kenelläkään tietoa mistä ja miten näitä asetuksia pitää muuttaa.
Kiitos jo etukäteen vastauksista

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Logwatchin configuroiminen
« Vastaus #1 : 02.12.09 - klo:16.07 »
Käsittääkseni ohjelman asetukset löytyvät tiedostosta logwatch.conf. Tämän sivun perusteella se vaikuttaisi löytyvän polusta /usr/share/logwatch/default.conf/logwatch.conf.

Ihan mielenkiinnosta: Jos et löytänyt asetustiedostoa, niin mistä sait vaihdettua sen lähettämään sähköpostin juuri sinulle? Onko siinä jokin graafinen asetusvalikko?

Majjj

  • Vieras
Vs: Logwatchin configuroiminen
« Vastaus #2 : 02.12.09 - klo:16.29 »
Käsittääkseni ohjelman asetukset löytyvät tiedostosta logwatch.conf. Tämän sivun perusteella se vaikuttaisi löytyvän polusta /usr/share/logwatch/default.conf/logwatch.conf.

Ihan mielenkiinnosta: Jos et löytänyt asetustiedostoa, niin mistä sait vaihdettua sen lähettämään sähköpostin juuri sinulle? Onko siinä jokin graafinen asetusvalikko?

Eikun siis joo olen säätänyt asetuksia mutten ole mistään löytänyt mistä sitä lähetysaikaa voisi säätää

tuossa ohjeessa:http://www.debianhelp.co.uk/logwatch1.html sanotaan jotain että pitäisi /etc/crontab tiedostosta niitä jotain säätää ja sen mukaan olenkin muokannu sitä tiedostoa näin:

Mutta se ei vain suostu toimimaan.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Logwatchin configuroiminen
« Vastaus #3 : 02.12.09 - klo:16.56 »
crontabin mukaan /etc/cron.daily -hakemiston skriptit ajetaan päivittäin klo 6:25, eli siellä on ilmeisesti valmis skripti logwatchille. Kokeile ajaa kyseinen skripti /usr/sbin/logwatch -komennon sijaan.

Tuo alempi rivisi "* 8 ..." muuten ajaa komentoa joka minuutti klo 8 ja 9 välillä, mitä et ehkä tarkoittanut?

Majjj

  • Vieras
Vs: Logwatchin configuroiminen
« Vastaus #4 : 02.12.09 - klo:17.13 »
Juu eli kiitos nyt ongelma ratkesi. Olin siis editoinut väärin /etc/crontab tiedostoa. Poistin siis ne turhat muutokseni siitä tiedostosta ja muutin päivittäin suoritettavien komentojen kellon aikaa myöhemmäksi.

Kiitos vastauksista. :D

Majjj

  • Vieras
Vs: Logwatchin configuroiminen
« Vastaus #5 : 03.12.09 - klo:16.46 »
Tietäisikö kukaan vielä miten saisi vielä niin, että sähköpostiin tulisi ilmoitus automaattisesti jos serveri ei ole toiminnassa tai on kaatunut yms. ???