Kirjoittaja Aihe: 9.04 ja Nokia CS-15 ja hidas yhteys.  (Luettu 1712 kertaa)

Ioxio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
9.04 ja Nokia CS-15 ja hidas yhteys.
« : 01.12.09 - klo:16.20 »
Tappelen parhaillaan koneen kanssa, jossa on ubuntu 9.04 jaunty ja mokkulana cs-15. Sain yhteyden muodostettua, mutta yhteys takkuaa pahan kerran. Olisi vaikea uskoa, että kysymys olisi pelkästään yhteyden tasosta, koska tämän yhteyden pitäisi teoriassa olla 3.2 ja vaikka käytäntö onkin mainosta karumpi, niin ei kai sentään näin karu. Oma meganen huawei tykittää erinomaisesti.

Eli. Onko jokin seikka, jonka olen totaali noobiena jättänyt huomioimatta ja joka vaikuttaa ko. modeemin nopeuteen?

Asennettaessa ubuntu lisälsi porasi jotain sopimattomasta toimialueesta .local ja avahlin yhteensopimattomuudesta, jonka takia langattomien verkkojen haku on pois päältä. Kuinkas tämän haun saisi päälle ja ikonin näkymään palkkiin? Ei näy missään.

tpetrelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: 9.04 ja Nokia CS-15 ja hidas yhteys.
« Vastaus #1 : 11.08.10 - klo:13.41 »
Sama vika on myös naisystäväni koneessa, yhteys pätkii ja katkeilee. Olen soitellut Soneran tukeen. Ensimmäisellä kerralla sanottiin, että tikku tukee kyseistä versiota ( Ubuntu 9.04). Kysyivät myös että onko tikku pakotettu 3G-tilaan, olen tehnyt sen wintoosa koneen avulla. Lupasivat myös lähettää linkkiä firmware päivitystä varten, yli kuukausi sitten. Tukiasemien pitäisi olla kunnossa, ovat parantaneet niitä täällä (Jyväskylä, Myllyjärvi).

Nyt toisella kerralla sain kuulla, että Linux on tuettu ja tikun pitäisi toimia. Mutta firmwarea ei ole saatavissa. Tukiasemia ei ole täällä päin päivitetty (mielenkiintoista). Ilmeisesti vika tikussa tai tukiasemassa, koska tikku toimii n. 10km päässä mökillä erittäin hyvin, mutta ei kotona. Sekä tukiasemista pois päin oleva Huawein mokkula (E220, omani, Ubuntu 9.04/9.10/10.04 ja wintoosa) joka on vielä talon toisella puolella (katveessa) toimii erittäin hyvin. Tikun nopeudet olleet 10-20 kt/s, kun mokkulan nopeus 120 - 250 kt/s.

Huomenna vien kyseisen tikun huoltoon ja katsotaan mitä siellä sanotaan. Ilmoittelen myös tänne missä voisi vika olla.