Kirjoittaja Aihe: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma  (Luettu 1919 kertaa)

myllyjo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« : 27.11.09 - klo:06.18 »
Osaako kukaan neuvoa mikä olisi hyvä järjestelmänvalvontaohjelma joka "piilottuisi" palkkiin ja näyttäisi oleelliset reaaliaikaisesti(pros.kuorma verkkonopeus, lämpötilat eri paikoissa jne. Tuo perusohjelma on hieman "yksinkertainen eikä sitä ainakaan minä osaa säätää. Skaalaukset "pielessä" verkkonopeudessa, ei lämpötiloja jne.)
Näkisi siis sivusilmällä jos jotain "outoa" tapahtuu..prosessorikuormat, lämpötilat jne.

myllyjo
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 10.10/W8 (Elokuvakats. 46") 2 X 1T Iomega + 1 X 2T Elements
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 12.10/W8
Dell C840 => Ubuntu 10.10/Win2000
Pöytä=> Ubuntu 10.10/WIN2000

arijoutsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« Vastaus #1 : 27.11.09 - klo:06.53 »
Osaako kukaan neuvoa mikä olisi hyvä järjestelmänvalvontaohjelma joka "piilottuisi" palkkiin ja näyttäisi oleelliset reaaliaikaisesti(pros.kuorma verkkonopeus, lämpötilat eri paikoissa jne. Tuo perusohjelma on hieman "yksinkertainen eikä sitä ainakaan minä osaa säätää. Skaalaukset "pielessä" verkkonopeudessa, ei lämpötiloja jne.)
Näkisi siis sivusilmällä jos jotain "outoa" tapahtuu..prosessorikuormat, lämpötilat jne.

myllyjo

gkrellm. Piiloon sitä ei tietääkseni saa.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« Vastaus #2 : 27.11.09 - klo:08.06 »
Omalla koneella pyörii conky, jolla saan mahtumaan miniläppärin näytölle yllättävän paljonkin tietoa. Se jää ikkunoiden alle piiloon, mutta näkyy toki työpöydällä. Omat kyttäyksen aiheet on etänä kiinni olevat ja prossun kuorma ja kuormittajat. Sen lisäksi siinä pyörii paljon harvemmin tarvittavaa infoa.

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« Vastaus #3 : 27.11.09 - klo:09.31 »
Conky tosiaankin on kätevä ja saa sen tehtävälistalle piiloon jos sen asettaa olemaan ikkunana, mutta icontraylle ei taida saada. Tosin parhaassa tapauksessa se korvaa icontrayn kokonaan  ;D
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"

myllyjo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« Vastaus #4 : 28.11.09 - klo:16.20 »
Conky tosiaankin on kätevä ja saa sen tehtävälistalle piiloon jos sen asettaa olemaan ikkunana, mutta icontraylle ei taida saada. Tosin parhaassa tapauksessa se korvaa icontrayn kokonaan  ;D

Todentotta liian vaikea minulle. En saanut sitä toimimaan oikein....Ei vaan osaa.

myllyjo
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 10.10/W8 (Elokuvakats. 46") 2 X 1T Iomega + 1 X 2T Elements
Packard Bell Imax iMini NVIDIA ION=> Ubuntu 12.10/W8
Dell C840 => Ubuntu 10.10/Win2000
Pöytä=> Ubuntu 10.10/WIN2000

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Hyvä järjestelmänvalvontaohjelma
« Vastaus #5 : 28.11.09 - klo:22.59 »
Conky tosiaankin on kätevä ja saa sen tehtävälistalle piiloon jos sen asettaa olemaan ikkunana, mutta icontraylle ei taida saada. Tosin parhaassa tapauksessa se korvaa icontrayn kokonaan  ;D

Todentotta liian vaikea minulle. En saanut sitä toimimaan oikein....Ei vaan osaa.

myllyjo

Siihen voi katsoa valmiita konffeja vaikka tästä. Sieltä olen omankin pohjani ottanut ja siitä vähän muotoillut omaan makuun sopivaksi.