Hei!
Jeppistä, ensimmäistä kertaa olen Ubuntua käyttämässä/asentamassa ja tarvitsisin neuvoa.
Eli tietokoneeni on Acer Aspire One 110, 8GB SSD:muistilla ja 512 RAM:illa, Linux Linpus on tämän hetkinen käyttöjärjestelmä. Olen muistikortille pistänyt Ubuntu Netbook Remix 9.4 ja olen sen USB:n kautta bootannut (siltä nyt kirjoitan), käyttis näyttää ihan mukavalta ja selkeältä käyttää, mutta ainut ongelma (tähän mennessä) on ollut tuo Langattoman verkon toimimattomuus. Se kyllä ilmoittaa löytävänsä verkon, ja sitä yrittääkin käyttää, kysyy salasanan ja sen kirjoitettuani 'connect', mutta silti yhteys ei muodostu. Tämän jälkeen tulee salasanan kysymis ruutu uudelleen, salasanan uudelleen pistämisesen jälkeen sama toistuu. Tietäisikö kukaan syytä tai ratkaisua tähän?
Tätä osasin aavistellakkin kun Ubuntun sivuilta ongelmapaneelia lueskelin, mutta ajattelin silti itse testata muistitikun kautta asentamatta itse järjestelmää viellä. Nyt kun se tuossa hippusissa kuitenkin on niin voisinhan sen siitä asentaa, jos vain W-lanin saan tässä käyttöjärjestelmässä toimimaan, sillä se tulee olemaan niin paljon käytössä. Piuhan kautta netti toimii (kirjoitan tätä viestiä UNR:llä) moitteettomasti.
Olisiko mahdollista että ongelma poistuisi jos asentaisin tämän 9.4 muistikortilta tietokoneeseen, ja sitten päivittäisin sen 9.10 versioon? Mitä muita mahdollisuuksia on? Pitääkö mahdollisesti muokata jotain koodia? Kannattaako suoraan vaihtaa johonkin toiseen versioon Ubuntusta jotta saisi toimimaan? jne. jne.
Kiitos jo etukäteen!
ps. en ole tietokone-nero enkä välttämättä ymmärrä kovin vaikeita termejä, joten pyytäisin mahdollisimman selkeää A paikkaan B selitystä
- Niko Tuominen
Edit: kirjoitusasua korjasin hieman, ja vaihdoin otsikon kuvaavampaan. -Niko Tuominen
Elikkäs, homma ratkesi 9.10 puhtaalta-pöydältä asennuksen jälkeen, nyt toimii ilman mitään ongelmaa. Kiitos kaikille jotka auttoivat!