Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja IP osoiteet  (Luettu 2544 kertaa)

tapico

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
  • Kaikki hoituu aikanaan...
    • Profiili
Ubuntu ja IP osoiteet
« : 03.05.06 - klo:21.06 »
Olen kokeillut Ubuntua Live CD:llä ja vaikuttaa tosi hyvältä, on ollut aikaisemmin IT-Linux vanhassa koneessa. Mutta nyt on tullut ongelmia. En saa netti yhteyksiä toimimaan, ei onnistu DHCP:llä ja uusia IP ja yhdyskäytävä osoitteita en tiedä. Kiitos Soneran "Teknisen tuen" jotka eivät pysty auttamaan. Miten saan esim, tietoon vaikka WinXP:llä jonka vaihtaisin myöhemmin Ubuntuun ? Minulla on Huoneistolaajakaista joka käyttää puhelinlinjaa verkkokortilta.
Tästä se lähtee...?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Ubuntu ja IP osoiteet
« Vastaus #1 : 03.05.06 - klo:22.11 »
Eikös tuo Soneran Huoneisto käytä HomePNA tekniikkaa, katso vaikka howto foorumilta vinkkiä sen käyttöönottoon.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

jiikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Re: Ubuntu ja IP osoiteet
« Vastaus #2 : 04.05.06 - klo:00.09 »
  Ubuntun live-cd ei oikein hanskaa verkkokortin "konffailua", mutta Knoppix on kyllä meikäläisen homepenan tunnistanut aina! Mikähän versio Ubuntusta olisi mielessä? Tämä on aika olennaista verkkokortin asetuksissa.

ubuntu_uuno

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Re: Ubuntu ja IP osoiteet
« Vastaus #3 : 04.05.06 - klo:00.18 »
Minulle tuotti Soneran HomePna:n kanssa tuskaa se salasanan syöttäminen joka ei tuntunut kelpaavan millään, kunnes luin jostakin että käyttäjätunnuksen perään pitää liittää @SoneraInternet eli siis näin: käyttäjätunnuksesi@SoneraInternet ja johan alkoi toimimaan.
Ja sen verkonhan sain pystyyn sudo pppoeconf -käskyllä
« Viimeksi muokattu: 04.05.06 - klo:13.05 kirjoittanut ubuntu_uuno »