Minulla cband-status näyttää että tavaraa siirtyy 20k/sec mutta firefox näyttää 2.5k/sec, missä on loput bytet ??
mod_cband:n vakioyksikkö on kbps (eli kilobittiä/s, tosin näemmä cbandin käyttämä kilo on 1024, toisin kuin normaalisti kaistanopeuksissa). Jos haluat nopeudeksi 20 kB/s, muunna se kilobiteiksi (8*20 kB/s = 160 kbps) tai käytä yksikköä "kb/s".
Siis joko:
CBandSpeed 100kb/s 50 255
CBandRemoteSpeed 20kb/s 3 3
tai:
CBandSpeed 800 50 255
CBandRemoteSpeed 160 3 3
Yksiköt esitellään heti cbandin dokumentaation alussa.
Ok!
Tuo bitti <-> byte oli minun osaltani väärin luettuna, olinkin jo aamulla herätessäni itsekkin ymmärtänyt että näinhän tuo
ongelma varmaankin ratkeaa, kunhan lasken tuon kertoimen 8 lukuihin lisäksi, kiitosta vaan kuitenkin.
Enää yksi ihmettelyn aihe serverini osalta, tämä, kun nyt onnistuneesti siirrän "tworlds.tar.gz" tiedostoa serveristäni, niin,
vaikka minulla on määriteltynä 3 open konnektiota / asiakas, niin, firefox ei lataa kuin yhtä "tworlds.tar.gz" tiedostoa kerrallaansa,
onko tämä firefox issue vaiko onko minun apacheni yhä väärin konffattuna ??
----
Tuo rajoittaa yhtä asiakasohjelmaa (porttia NAT-purkissa), eli NAT:n takana olevat käyttäjät eivät häiritse toisiaan. Tässä asetuksessa on tosin se heikkous, että pahantahtoinen käyttäjä voi estää muita käyttämästä palvelintasi (Denial of Service) lataamalla tiedostoja 255:llä eri ohjelmalla, ja riittää että hänellä on käytössään yksi kone. Tällaisia hyökkäyksiä on kuitenkin hyvin vaikea torjua etukäteen millään asetuksilla, jos vastapuoli osaa asiansa.
Minulla on nyt tämä "CBandRemoteSpeed 160 3 3" määrittelemässä asiakkaitten oikeuksia, se määrittelee yhden asiakkaan avoimet konnektionit maximi kolmeen, eli
ei varmaankaan ole mahdollista tukkia koko serveriä (255) yhdellä tietokoneella ?? Ainakin toivon näin ??
//----
Kiitos,,