Kirjoittaja Aihe: Webbipohjainen tiedostonjako?  (Luettu 1218 kertaa)

O.K.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Webbipohjainen tiedostonjako?
« : 19.11.09 - klo:12.37 »
Suunnitteluasteella olisi seuraavanlainen webbipalvelu isojen tiedostojen jakoon silloin, kun sähköposti ei riitä tai ole muuten järkevä tapa (esim. jako usealle ulkopuoliselle henkilölle). Toistaiseksi jaettu suoraan webbisivulla, mutta verkkosivujen ylläpito joutuu lisäämään tiedostot, joka sinänsä on turhaa työtä. Samoin käytettävyys ja tiedostojen hallinnointi on aika huono.

Vaatimukset:
*admin voi luoda käyttäjätilejä ja määrittää käyttäjien quota:n (siis siihen webbisoftaan). Käyttäjät itse eivät voi luoda tilejä.
*käyttäjä voi lisätä tiedostoja ja kansioita ja määrittää niille tarvittaessa salasanat kansiokohtaisesti (tai tiedostokohtaisesti)
*käyttäjillä ei käyttäjätilejä itse koneessa, vain webbitiedostojako-ohjelmassa (=graafinen käyttöliittymä)

*olisi hyvä optio: automaattinen tiedostojen deltointi (tai näkyvistä poistuminen) määritellyn ajan jälkeen
*löytyy valmiina (voi olla muitakin toimintoja, nuo vain olisi pakolliset)

pohjalle Ubuntu server, SSH, LAMP, palomuurimääritykset jne. normaalit serveripuolen konffaukset.

Mikä softa toteuttaisi tällaisen tiedostojaon? Olen yrittänyt googletella eri hakusanoilla, mutta vielä ei ole tullut sopivaa ohjelmaa vastaan.

Lisätään vielä sen verran, että käyttöliittymä voisi muistuttaa nettifoorumeita tms, eli olisi helppokäyttöinen ja mahdollisimman graafinen. Esim kuvat.1g on aika hyvä esimerkki siitä, millainen tiedostojen lataajalle näkymä voisi olla.
« Viimeksi muokattu: 19.11.09 - klo:12.46 kirjoittanut O.K. »