Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Hei minulla on artec t14br enkä saa sitä toimimaan eeebuntu 3.0 ssa. Tikku toimii K 9.04 toimii kaffeinella.
Kiitos Antti nopeasta vastauksesta.Mitenköhän ne käsin asennetaan?(Olen melko aloittelija Linuxin kanssa.)Koneeni on muuten Asus eee 900.
Minä katsoisin kyllä Wikistä ensin: http://wiki.ubuntu-fi.org/digitv_info Tosi tuolla neuvotaan uusimpien ajurien asennus, mutta minä kyllä kokeilisin asentaa ne pakettivarastoista jos tietäisin mikä on paketin nimi (osaisiko vaikka nm opastaa?). Nuo nimittäin ovat toimineet ainakin 8.04:stä asti (oma kohtaista kokemusta).
Lainaus käyttäjältä: Tomppeli - 16.11.09 - klo:22.19Minä katsoisin kyllä Wikistä ensin: http://wiki.ubuntu-fi.org/digitv_info Tosi tuolla neuvotaan uusimpien ajurien asennus, mutta minä kyllä kokeilisin asentaa ne pakettivarastoista jos tietäisin mikä on paketin nimi (osaisiko vaikka nm opastaa?). Nuo nimittäin ovat toimineet ainakin 8.04:stä asti (oma kohtaista kokemusta).Ei niistä ole pakettia koska ne kuuluvat Kerneliin.Antti
apt-cache search linux-imagedpkg -l linux-image*
Eikös tuohon Eeebuntuun voi kuitenkin asentaa geneerisemmän netbook-kernelin karsitun netbook-eeepc:n sijaan? Ainakin array.org:n netbook-kernelissä on näemmä DVB-moduulitkin mukana. En sitten tiedä, mitä Eeebuntu tarjoaa...@vilpas:mitä mahtaa pakettiarkisto sanoa, eli aja seuraavat komennot päätteessä ja kopioi tuloste tänne.Koodia: [Valitse]apt-cache search linux-imagedpkg -l linux-image*
eli tuo TV-tikku siis toimii perus ubuntussa suoraan?ensi kesänä sitä taas mökillä tarvitsen. Se olisimukavampi Ubuntussa kuin Windows seiskassa.
Eikös tuohon Eeebuntuun voi kuitenkin asentaa geneerisemmän netbook-kernelin karsitun netbook-eeepc:n sijaan? Ainakin array.org:n netbook-kernelissä on näemmä DVB-moduulitkin mukana. En sitten tiedä, mitä Eeebuntu tarjoaa...
Luulen ,että tälläisen linux newbien ei kannata mitään ihmeellisiä asennuksia alkaa tekemään.Taidan asentaa tuon kubuntu netbook remixin tai jonkun muun vastaavan,sillä unr 9.04 ei minulla lähtenyt toimimaan.
Asensin tuon linux-image-2.6.29-1-netbook mutta eipä lähteny tikku toimimaan.Olisiko jotain muuta pitänyt asentaa synapticilla?
tommosta kertoo dmesg[ 937.800106] usb 5-2: new high speed USB device using ehci_hcd and address 6[ 937.980208] usb 5-2: configuration #1 chosen from 1 choiceoikeat firmwaret löytyy /lib/firmware kansiosta.
uname -a