Kirjoittaja Aihe: miten flashit taas toimimaan?  (Luettu 1867 kertaa)

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
miten flashit taas toimimaan?
« : 11.11.09 - klo:18.22 »
 >:( Vähä kyrsii kun tuli päivitettyä tuohon 9.10: n, ja huawein toimimattommuden takia piti  ladata entinen versio takaisin (9.04) muuten kaikki hyvin mutta en mitenkään muista miten sain silloin tuon flash playerin toimimaan. Tulee joskus katseltua noita videopätkiä tuolta ;) mutta miten nyt ? Olisko antaa pikaohjetta vaivaan?
ibm t30 thikpad

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: miten flashit taas toimimaan?
« Vastaus #1 : 11.11.09 - klo:18.27 »
Asenna ubuntu-restricted-extras tai pelkkä flashplugin-installer. Päätteessä:

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install flashplugin-installer

JTap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: miten flashit taas toimimaan?
« Vastaus #2 : 12.11.09 - klo:22.28 »
mulla tuo flashplugin-installer asennus ei toiminut, aiheutti järkyttävää lagia flashvideoissa, asensin adobe-flashpluginin tilalle ja toimii huomattavasti paremmin jopa tässä mythbuntumopokoneessa, samoin hardware acceleration pois päältä flashin asetuksista jos on surkea näytönohjain kuten mulla (ati 9200se). Ihan vaan vinkiksi jos joku kokee vastaavaa ongelmaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: miten flashit taas toimimaan?
« Vastaus #3 : 13.11.09 - klo:02.07 »
mulla tuo flashplugin-installer asennus ei toiminut, aiheutti järkyttävää lagia flashvideoissa, asensin adobe-flashpluginin tilalle ja toimii huomattavasti paremmin jopa tässä mythbuntumopokoneessa,

Tuo adobe-flashplugin-paketti on siis Canonical partner -repositoriossa, jonka saa käyttöön näin: https://help.ubuntu.com/community/Repositories/Ubuntu#Adding%20Canonical%20Partner%20Repositories

Tarjolla on tosin vain 32-bittinen paketti, ja liitännäisen pitäisi muutenkin olla aivan sama kuin flashplugin-installerin asentama.

Paketin voi myös hakea suoraan täältä: http://archive.canonical.com/ubuntu/pool/partner/a/adobe-flashplugin/

Lainaus
samoin hardware acceleration pois päältä flashin asetuksista jos on surkea näytönohjain kuten mulla (ati 9200se). Ihan vaan vinkiksi jos joku kokee vastaavaa ongelmaa.

Ei kai Flash Player edes yritä käyttää OpenGL:ää tuolla näytönohjaimella, vai käytätkö jotain vanhaa fglrx-ajuria?

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: miten flashit taas toimimaan?
« Vastaus #4 : 15.11.09 - klo:15.05 »
Jep, sehän piti tuo swfdec ottaa pois, kattelin noita vanhoja viestejä. Pelittää!  :D
ibm t30 thikpad

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: miten flashit taas toimimaan?
« Vastaus #5 : 15.11.09 - klo:15.14 »
Niin, ensin asensin tietenkin tuon flashplugin-installerin, mutta sekään ei pelittänyt ennenkuin poistin swfdecin. :)
ibm t30 thikpad