Iltaa.
On ihan pakko kiittää tekijöitä ja avunantajia tästä hyvintoimivasta käyttis-ja ohjelmistopaketista.
Eli; ubuntu-9.10-netbook-remix-i386 tuli asennettua tähän Samsung nc10 semimini läpyskään xp:n rinnalle.
Kaikki toimii mitä tarvitsen ja olen testannut: Wlan, lasertulostin Samsung CLP-315W, 3G-modeemi USB-johdolla ja bluetooth yhteydellä (symbian S60 third edition,FP2), Bluetooth hiiri (logitech V470), Toinen näyttö (full hd-TV). Ja kaikki asetukset laitteille klikkailemalla graaffisten avustajien (wizard) ohjaamana...automaagisesti.. kätsyy, eikä tarvi paljon päätään käyttää.heh.
Koskaan aikaisemmin ei ole asiat onnistunut kerralla, eikä ikinä ennen ilman päätettä tai viisaampien tekemiä skriptejä, nimimerkillä "Buntisti jo ver. 5.10 lähtien". Olen onnellinen.
Kantapääoppi on minulle sen opettanut, että parastapa "päivittää" on kuitenkin puhdas .iso-asennus, kuten nyttenkin oikeaksi osoittautui. 9.04 --> 9.10 kyllä toimi, mutta oli se paljonkin tahmaisempi tähän puhtaaseen asennukseen verrattuna.
Olisi minulla kysyttävääkin:
Mitkä kaikki käynnistyvät ohjelmat/palvelut ovat pakollisia? Eli voisiko niitä karsia pois ilman että käytettävyys kärsii ? Buutti ja sammutushan ovat nyttenkin jo aika ripeitä, sammuminen varsinkin ei vie kuin kolmisen sekunttia ja käynnisäessä hiiri / wlan toimii nopeammin kuin niitä edes tarvitsee.
Seahorse-palvelinprosessi- mihin sitä tarvitaan?
Indicator applet- ?
Vakiokansioiden päivitys- ?
Nuo nyt vähän ovatten epäselviä minulle. Vaan eipä tähän kai kysymyksiä olisi pitänyt laittaa, vain kiitellä erinomaisesta distrosta.. KIITOS.
jk. Löytyyköhän mailmasta yhtään kotikonetta jossa nämä nykyiset "java,flash,ym pimpelipom" täynnäolevat sivustot toimisivat ilman satunnaisensäännöllistä tahmausta/jumitusta. UGH. Olen puhunut.
pieni avautuminen helpottaa, ettei liian tyytyväiseksi vaan kukaan luule.