Kirjoittaja Aihe: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?  (Luettu 2068 kertaa)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« : 07.11.09 - klo:20.25 »
Hei.
Unohdin lähettää isänpäiväkortin ja nyt pitäisi paikkailla mokaa.
Minulla olisi koneella tehty "kortti" jonka haluaisin laittaa isukin koneen työpöydän taustaksi, ssh yhteys koneelle on olemassa ja kysymys kuuluukin että miten saan tuon kuvan työpöydälle?

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #1 : 07.11.09 - klo:20.41 »
Koodia: [Valitse]
gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/background/picture_filename /polku/tiedoston_nimi
Näin siis Gnome-työpöydän taustakuvan vaihtaminen, kun olet shellissä isäsi tunnuksella. Kuvan kopiointi omalta koneelta iskän koneelle esimerkiksi scp:llä. Onnistunee ilman ohjeita?
« Viimeksi muokattu: 07.11.09 - klo:20.44 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #2 : 07.11.09 - klo:20.41 »
Etkö voi laittaa kuvaa isällesi sähköpostissa ja isukki laittaisi sen itse työpöydän taustaksi.

Linux user # 406601

K-Veikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 309
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #3 : 07.11.09 - klo:20.45 »
Etkö voi laittaa kuvaa isällesi sähköpostissa ja isukki laittaisi sen itse työpöydän taustaksi.
Ei tietenkään - Tarvitaan yllätysmomentti.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #4 : 07.11.09 - klo:20.54 »
Etkö voi laittaa kuvaa isällesi sähköpostissa ja isukki laittaisi sen itse työpöydän taustaksi.
Ei tietenkään - Tarvitaan yllätysmomentti.

Juuri niin.
Koodia: [Valitse]
gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/background/picture_filename /polku/tiedoston_nimiYritin tuolla tuohon omaan kakkos koneeseen mutta ei vaihdu.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #5 : 07.11.09 - klo:20.56 »
Minkä käskyn tarkalleen annoit? Onko kakkoskoneella ketään kirjautuneena Gnomeen sisälle.

Itse kokeilin kotiverkon kautta toisessa koneessa ja toimi niin kuin pitikin.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #6 : 07.11.09 - klo:21.39 »
Minkä käskyn tarkalleen annoit? Onko kakkoskoneella ketään kirjautuneena Gnomeen sisälle.

Itse kokeilin kotiverkon kautta toisessa koneessa ja toimi niin kuin pitikin.

Kakkos koneella on gustaf kirjautuneena, kirjauduin ssh:lla samaan aikaan ja kopion kuvan /home/gustaf/Kuvat/ kansioon, jonka jälkeen kirjoitin tuon gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/background/kuva.png /home/gustaf/Kuvat/kuva.png.
Tausta ei siis vaihtunut, molemmat koneet ovat ubuntu 9.10 gnome työpöydällä, jokin tässä nyt menee pieleen?


anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Uusi työpöydän tausta ssh:lla?
« Vastaus #7 : 07.11.09 - klo:21.42 »
Minkä käskyn tarkalleen annoit? Onko kakkoskoneella ketään kirjautuneena Gnomeen sisälle.

Itse kokeilin kotiverkon kautta toisessa koneessa ja toimi niin kuin pitikin.

Kakkos koneella on gustaf kirjautuneena, kirjauduin ssh:lla samaan aikaan ja kopion kuvan /home/gustaf/Kuvat/ kansioon, jonka jälkeen kirjoitin tuon gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/background/kuva.png /home/gustaf/Kuvat/kuva.png
Tausta ei siis vaihtunut, molemmat koneet ovat ubuntu 9.10 gnome työpöydällä, jokin tässä nyt menee pieleen?

Gconf-avaimen (/desktop/gnome/background/picture_filename) nimeen ei saa koskea, komennon pitää siis olla
Koodia: [Valitse]
gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/background/picture_filename /home/gustaf/Kuvat/kuva.png
Harhauttava homma kieltämättä.

Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal