Kirjoittaja Aihe: TV:n katseluohjelma 9.10  (Luettu 17681 kertaa)

kukka

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: TV:n katseluohjelma 9.10
« Vastaus #20 : 13.11.09 - klo:10.29 »
Testasin molemmat tavat estää Kaffeinen päivitys. Synapticin kautta (lukitse versio) ei toiminut, vaan Kaffeine päivittyi uudempaan lukosta huolimatta. Päätteen kautta (dpkg hold) homma kuitenkin toimii. Kiitos!

himerrys

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #21 : 15.11.09 - klo:19.58 »
Moi,
Ubuntu 9.10, kernel 2.6.31-14-generic
Kaffeine Version 1.0-pre2

Kaikki näyttää toimivan ihan hienosti kun asentaa:

apt-get install libxine1-doc libxine1-all-plugins libxine1-dbg libxine1-ffmpeg libxine1-gnome libxine1-plugins libxine1-xvdr libxineliboutput-fbfe libxineliboutput-sxfe libxinerama1-dbg

,joista  ainakaan tuota doc ei tarvita eikä luultavasti dbg, mutta aiemmin mainitut extrat kyllä.

Testasin molemmat tavat estää Kaffeinen päivitys. Synapticin kautta (lukitse versio) ei toiminut, vaan Kaffeine päivittyi uudempaan lukosta huolimatta. Päätteen kautta (dpkg hold) homma kuitenkin toimii. Kiitos!

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 15.11.09 - klo:20.05 »

apt-get install libxine1-doc libxine1-all-plugins libxine1-dbg libxine1-ffmpeg libxine1-gnome libxine1-plugins libxine1-xvdr libxineliboutput-fbfe libxineliboutput-sxfe libxinerama1-dbg

Pelkästään tämä riittää: sudo apt-get install libxine1-all-plugins

Tuo asentaa libxine1-ffmpeg-paketin ja muutaman muun. libxine1-xvdr ja libxineliboutput* ovat VDR:n Xineliboutput-liitännäistä varten. Niitä ei tarvita Kaffeinen kanssa. libxinerama1-dbg liittyy X.org:n monen näytön tukeen ja sekin on tässä tarpeeton.

Minulla on nuo kaikki Xinen liitännäiset asennettuna, mutta Kaffeine 1.0-pre2 ei silti toimi kunnolla esimerkiksi nettivideoiden katselussa. DVB-vastaanottoa en ole kokeillut.
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:20.08 kirjoittanut nm »

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #23 : 22.11.09 - klo:22.30 »
Tervehdys lämmin!

tämä keskustelu olikin vastaus kaikkiin toiveisiini! Eli sama ongelma Karmic Koala 64bit käytössä ja uusi Kaffeine-versio ei suostu edes hakemaan kanavia, kertoo niiden olevan jo viritettyjä! Jos ymmärsin oikein eikä niitä pääse siten edes virittämään!

Joten oma ratkaisuni oli palata vanhaan Kaffeine-versioon joka nyt toimii hyvin! ;D Kiitos vinkeistä ja linkeistä!

Siltä varalta että halauan palata jossain vaiheessa uuteen Kaffeine versioon niin miten tämä puretaan! ( vai tarvitseeko sitä purkaa):

Lainaus
Koodia:

sudo -s
echo kaffeine hold | dpkg --set-selections
apt-get update
exit

valoisin ubuntuterveisin junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

mrl586

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #24 : 22.11.09 - klo:22.47 »
Vaihda hold-sanan paikalle install-sana.

junnuh

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
« Vastaus #25 : 23.11.09 - klo:00.00 »
Hei! :D

Lainaus
Vaihda hold-sanan paikalle install-sana.

kiitos lämmin!

junnuh ;D
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

harzu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #26 : 27.11.09 - klo:19.38 »
Moi,
Ubuntu 9.10, kernel 2.6.31-14-generic
Kaffeine Version 1.0-pre2

,joista  ainakaan tuota doc ei tarvita eikä luultavasti dbg, mutta aiemmin mainitut extrat kyllä.

Kiva, että jollain toimii. Mulla ei  :'(
Olen asentanut tässä ketjussa olleet lisäpalikat ja Kaffeine ei anna edes hakea kanavia. Source on harmaana ja Start scan. Se ei kai ole yhteydessä mun anysee laatikkoon.
MeTv toimii jotenkin. Kaikki kanavat ei tule esim. mtv3 ja nelonen???

Mikä avuksi...
Ystävällisesti
Harzu

"Ubuntu 9.10"

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #27 : 27.11.09 - klo:19.55 »
Olen asentanut tässä ketjussa olleet lisäpalikat ja Kaffeine ei anna edes hakea kanavia. Source on harmaana ja Start scan. Se ei kai ole yhteydessä mun anysee laatikkoon.

Kokeile vanhempaa 9.04:n Kaffeinea (i386, amd64), kuten tuossa aiemmin ehdotettiin.

Lainaus

Mistä lähetysverkosta yrität vastaanottaa? HTV:n kaapeli?

harzu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #28 : 27.11.09 - klo:20.46 »

Kokeile vanhempaa 9.04:n Kaffeinea (i386, amd64), kuten tuossa aiemmin ehdotettiin.

Lainaus

Mistä lähetysverkosta yrität vastaanottaa? HTV:n kaapeli?

Suurkiitos!!! Nyt toimii tuolla vanhalla kaikki kanavat.
Sitten laitoin vielä tuon, ettei päivitä kaffeinea.
Ihan anteeniverkossa olen.
Ystävällisesti
Harzu

"Ubuntu 9.10"

jussi57

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #29 : 30.11.09 - klo:18.21 »
Lainaus

Mikä avuksi...

Mulla on anysee  E30 plus Karmicissa ja ME-tv .
Hakiessani kanavia löytyi vain muutamia..taas uusi haku ja vain muutama kanava.
Hokasin vilkaista näytä > asetukset > ja lähetysosoitte...No kokeilin mutulla (heh..ku muuta oikein osaa) muuttaa sen samaksi kun tietsikan oletusyhdyskäytävä ja Heureka...kanavat löyty ihan kaikki ja nyt toimii.
Tuurilla ne laivatki...
yst.jussi57

harzu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #30 : 02.12.09 - klo:18.49 »
Lainaus

Mikä avuksi...

Mulla on anysee  E30 plus Karmicissa ja ME-tv .
Hakiessani kanavia löytyi vain muutamia..taas uusi haku ja vain muutama kanava.
Hokasin vilkaista näytä > asetukset > ja lähetysosoitte...No kokeilin mutulla (heh..ku muuta oikein osaa) muuttaa sen samaksi kun tietsikan oletusyhdyskäytävä ja Heureka...kanavat löyty ihan kaikki ja nyt toimii.
Tuurilla ne laivatki...
yst.jussi57

Ei tuo kyllä minulla toiminut. Ei tule Mtv3 eikä nelonen.
« Viimeksi muokattu: 03.12.09 - klo:19.56 kirjoittanut harzu »
Ystävällisesti
Harzu

"Ubuntu 9.10"

Illu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #31 : 03.12.09 - klo:11.34 »
Ja mulla tuo jussi 57:n temppu toimi ekalla kerralla. Iloisena ja tyhmänä en älynnyt merkata kaikkia haluamiani kanavia. Niinpä lisättyä tuli vain yle1.

Nyt ei sitten taas haku enää toimikaan. Ylen muxi puuttuu kokonaan.

TimOlli

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #32 : 06.12.09 - klo:21.26 »
Voisiko joku koodinvääntäjä-guru ottaa asiakseen räplätä tuolle uudelle kaffeinelle päivityksen tai jotakin? Varmaankin joku osaa. Tekevät muutenkin ihmeitä täällä ihmiset...

Timo

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #33 : 07.12.09 - klo:01.42 »
Voisiko joku koodinvääntäjä-guru ottaa asiakseen räplätä tuolle uudelle kaffeinelle päivityksen tai jotakin?

Kyllä sitä kehitetään jatkuvasti. En ole kokeillut uusinta kehitysversiota, mutta toivottavasti se on jo keväällä käytettävämmässä vaiheessa, että ehtii (K)Ubuntu LTS:ään.

Eipä silti, kaikki apu on varmasti tervetullutta tuohonkin projektiin.

Illu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #34 : 07.12.09 - klo:11.20 »
Ja mulla tuo jussi 57:n temppu toimi ekalla kerralla. Iloisena ja tyhmänä en älynnyt merkata kaikkia haluamiani kanavia. Niinpä lisättyä tuli vain yle1.

Nyt ei sitten taas haku enää toimikaan. Ylen muxi puuttuu kokonaan.

Ja sen  oletusyhdyskäytävän räplääminen tuotti tulosta. Sain toivomani kanavat viritettyä. Miksiköhän sillä oletusyhdyskäytävällä on merkitystä itse virittymiseen?