Kirjoittaja Aihe: 9.10 läppärin akun loppumisesta ei ilmoitusta  (Luettu 2133 kertaa)

Bent

• Käyttäjä
    • Profiili
Heips,

Avovaimoani häiritsee kun akku loppuu miniläppäristä ilman varoitusta. Olisiko jotain tehtävissä että tulisi vaikka ilmoitus: battery critically low please connect to AC power. Käytössä ubuntu-netbook-remix ja sen mukana tuleva gnome.

tommis

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: 9.10 läppärin akun loppumisesta ei ilmoitusta
« Vastaus #1 : 06.11.09 - klo:15.20 »
järjestelmä -> asetukset -> virransäästö -> lisäasetukset -> ilmoitusalue -> Näytä kuvake vain akun latauksen ollessa lähes tyhjä. Eli oikeaan ylä reunaan tulee akun kuva kun akku on loppumaisillaan.  ;)

Bent

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.11.09 - klo:17.10 »
Tuo on jo tietenkin jotain, tällä hetkellä asetus on niin että tuo akun kuva on kokoajan näytillä. En tiedä oppisiko hän seuraamaan onko iconi siellä vai ei. Ei siis ole mitään tapaa saada jonkinäköistä popuppia tai kuplaa miten gnomessa muuten noita ilmoitetaan ? Kokeilen nyt toistaiseksi ehdottamaasi tapaa.

Tha-Fox

• Käyttäjä
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
« Vastaus #3 : 19.11.09 - klo:08.59 »
Kyllä minulla tulee 9.04:ssä ilmoitus, kun akku saavuttaa kriittisen varauksen. Enkä ole mitään erillisiä asetuksia käynyt säätämässä. Minulla akun kuva näkyy vain, kun joko käytetään akulla tai ladataan akkua.

Storck

• Vieras
« Vastaus #4 : 19.11.09 - klo:09.14 »
Kyllä minulla tulee 9.04:ssä ilmoitus, kun akku saavuttaa kriittisen varauksen. Enkä ole mitään erillisiä asetuksia käynyt säätämässä. Minulla akun kuva näkyy vain, kun joko käytetään akulla tai ladataan akkua.

9.10 kyse

Bent

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.11.09 - klo:09.14 »
Ongelmat on edelleen jatkunut avovaimon mielestä ja itse olen olevinaan nähnyt jonkun 5 min tai 15 min ilmoituksen. Alan seuraamaan asiaa taas jommassa kummassa mielestäni tämä ilmoitus toimii.

Mulla on ubuntun perus karmic ja hänellä netbook remix.
« Viimeksi muokattu: 19.11.09 - klo:09.18 kirjoittanut Bent »