Noniin nyt onnistui asennus nopeasti katsastin ohjelman tuossa äsken ja varmaa on se että tuo java tips sivusto tulee olemaan tosi tuttu Täytyy koittaa jos tässä saisi jotain aikaiseskti väännettyä tuolla =)
JavaPerusteita!
Javan käytön helpottamiseen pari lausetta ->
Java on ohjelmointi kielenä aika samankaltainen luokka rakenteinen kieli kuin C++.
Omat Java ohjelmat ovat pääsääntöisenä joko APPLET taikka APPLICATION muodossa.
Java sisältää OPENGL kiihdytyksen 2D grafiikkaan, 3D grafiikka löytyy OPENGL muodossa myös mutta vaatii erilliset kirjastot.
Java ei ole vaikea kieli, kunhan rakenteen oppii, parhaiten opit juuri tuon "java-tips" sivuston kautta ja kysymykset "
www.javagaming.org" sivustolla.
OPENGL kiihdytys 2D grafiikkaan ja muistin määrittelyt, .HTML asennus seuraavan kaltainen minun demostani ->
<center>
<APPLET archive="paketinnimi.jar" code="paketinnimi.Applet_Main" width=99% height=99% >
Sivu vaatii Java JRE:n avautuakseensa.
<PARAM name="java_arguments" value="-Xms32m -Xmx256m -Dsun.java2d.noddraw=true -Dsun.java2d.opengl=true">
</APPLET>
<APPLET> tagi vaaditaan jotta selain ymmärtää Appletin olevan kyseessä.
archive="" sisältää .JAR paketin, .JAR paketti on ZIPattu luokka ja resourse paketti.
code="" sisältää luokan josta APPLET käynnistyy, ( INIT START RUN STOP DESTROY )
width, height sisältää APPLETin koon ruudulla, joko % taikka px.
java_arguments sisältää -Xms32m minimi muistin käyttö, -Xmx256m suurin sallittu muistin käyttö.
-Dsun.java2d.noddraw=true APPLET ei käytä Windows DirectX kirjastoa. ( valinta true/false )
-Dsun.java2d.opengl=true APPLET käyttää OPENGL grafiikka kirjastoa. ( valinta true/false )
Tämä OPENGL tuki kannattaa aina asettaa jokaiseen grafiikkaa sisältävään ohjelmaan,
minun allekirjoitukseni demo pyörii 2fps ilman OPENGLää ja 53fps OPENGL kera.
Siintä sitten selaamaan JAVA-TIPS.ORG sivustoa.
( Huom. )
Minulla on "varmaankin" rakentumassa JAVA-TIPS kaltainen Suomenkielinen sivusto Linux Java/C++ peli aloittelijoille, mutta on parin vuoden juttu.
Sivustoon on linkki allekirjoitukseni osoitteessa, alan tässä jossain vaiheessa työstää näitä Java peli sivustoni pelejä, julkaisen sitten samalla peli
ohjelmointi vinkkejä sivustooni, muitten harrastajien käyttöön. ( Graphics2D, NET ), otan tietenkin myös mukavia vinkkejä/linkkejä vastaan Java/C++
peli ohjelmoinnista.
//----
Kiitos,,