Kirjoittaja Aihe: Albumien kansikuvat netistä mp3 albumeille? (Karmic)  (Luettu 4882 kertaa)

--Carpenter--

  • Vieras
Tervehdys ystävät,

Onko olemassa mitään tehokasta keinoa löytää albumien kansia netistä Linux maailmassa?

Windows puolella 'workflow'ni on ollut levyltä konvertoidun mp3 musan kanssa seuraava;
- olen ripannut albumin levyltä koneelle CDexllä
- olen hakenut albumien kuvituksen Album Art Downloader XUI ohjelmalla, kyseiseen ohjelmana olin erittäin tyytyväinen. Ohjemassa oli useita kymmeniä skriptejä eri kansitaide tietokantoihin, ja se löysi kannet myös hyvin eksoottisille levyille. Harrastan paljon klassista musiikkia, ja näiden albumien kannet ovat yleensä mahdottomia löytää 'mediakirjastojen automaattihakureille' (esim songbird, mediamonkey).
- Liitin haetun albumin kuvan mp3tag editorilla albumiin.
- latasin albumin soittimeen ja kuuntelin.  :)

Kertokaa ystävät miten tämä kaikki saadaan toimimaan Linuxin puolella? Rytmilaatikko muuten kyllä ominaisuuksiltaan riittää kirjastoksi, mutta kyseisen ohjelma ei kuitenkaan löydä suurinta osaa ajasta mitään kansia albumeille, mistä sitten ikinä niitä se etsiikään?
-- niin, onko muuten mahdollista vaikuttaa Rytmilaatikon kansitaiteen etsintä-moottoriin, esim kohdistamalla hakua jonnekin parempaan tietokantaan.

Onk pingviinille olemassa mitään kansitaiteen haku-softaa, millä voi etsiä artistin tai albumin nimen perusteella kansitaidetta mp3sille?

Jos kehtaatte, voitte myös kertoa, miten itse toimitte musiikki-kirjastonne kanssa?
Esimerkiksi, mitä mediakirjasto-ohjelmistoa käytätte, vai onko Rytmilaatikko yleisesti käytössä oleva ohjelmsto?

Kiitos kaikille neuvonsa jakaneille etukäteen.  :)

-Carpe-

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Albumien kansikuvat netistä mp3 albumeille? (Karmic)
« Vastaus #1 : 04.11.09 - klo:17.13 »
Itselläni kohtuu hyvin järjestetty kirjasto, joten yleensä vain haen levykuvan äkkiä googlella ja heitän levyn kansioon nimellä cover.jpg enkä ole sen kummemmin miettinyt ja mobbleri hoitaa homman kännykässä.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.