Kirjoittaja Aihe: Thunderbird Ubuntuun  (Luettu 3967 kertaa)

Hyena

• Käyttäjä
    • Profiili
Thunderbird Ubuntuun
« : 28.04.06 - klo:22.24 »
Tästä aiheesta on varmaan keskusteltukin, mutta vielä...
Saako Thunderbird sähköpostiohjelmaa Ubuntuun suomenkielisenä?
Tai onko vastaavaa (helppokäyttöistä) sähköpostiohjelmaa Ubuntuun jossa käyttökielenä on Suomi? :D

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Thunderbird Ubuntuun
« Vastaus #1 : 28.04.06 - klo:22.32 »
Tästä aiheesta on varmaan keskusteltukin, mutta vielä...
Saako Thunderbird sähköpostiohjelmaa Ubuntuun suomenkielisenä?
Tai onko vastaavaa (helppokäyttöistä) sähköpostiohjelmaa Ubuntuun jossa käyttökielenä on Suomi? :D

saa ja saa.

tällä hetkellä thunderbirdiin pitää vielä hakea suomennospaketti erikseen:
http://www.mozilla.fi/wiki/Kielipaketit

ja minun mielestäni evolution on myös suomennettu (ja on minun mielestäni vielä parempi softa kuin thunderbird).
Janne

Mikko Leho

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.04.06 - klo:10.39 »
tällä hetkellä thunderbirdiin pitää vielä hakea suomennospaketti erikseen

Breezyyn kyllä, mutta jos uskallusta riittää niin Dapper Drake tarjoaa automaattisesti suomenkielisen Ukkoslinnun.

Lainaus
ja minun mielestäni evolution on myös suomennettu (ja on minun mielestäni vielä parempi softa kuin thunderbird).

Riippuu, sähköpostin käyttö onnistuu varmasti molemmilla hyvin, mutta integroitu newsgroup- ja rss-lukija kääntää vaakakupin minun kirjoissani Thunderbirdin eduksi. Eikä laajennuksena saatava Soikko-oikolukukaan ole yhtään huono ominaisuus.

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.04.06 - klo:16.09 »
Eikä laajennuksena saatava Soikko-oikolukukaan ole yhtään huono ominaisuus.

Eikös tuo toiminut vain 1.5-versioissa, päivityksissä tuo meni sitten rikki; näin ainakin minulla Breezyssä.

http://ap1.pp.fi/mozilla/mozilla+soikko.html

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.04.06 - klo:17.02 »
Riippuu, sähköpostin käyttö onnistuu varmasti molemmilla hyvin, mutta integroitu newsgroup- ja rss-lukija kääntää vaakakupin minun kirjoissani Thunderbirdin eduksi.

tuota... siis evolultiohan hanskaa nyyssit aivan hyvin. rss-lukija siitä kyllä poistettiin, musitaakseni 1.4-sarjan jälkeen.

tosin ainakin itselläni on niin paljon tilattuja uutisryhmiä ja rss-feedejä, että minulle on paljon selvempää kun ne ovat omissa sovelluksissaan. sitä paitsi pan (ja myös sylpheed) on minusta paljon parempi nyssitin kuin thunderbird on koskaan ollut (vanha netscape oli kyllä siedettävä) ja liferea (sekä straw) rökittävät sen rss-lukijana.

tosin jos haluaa kaikki yhdessä sovelluksen, niin thunderbird on varmasti ihan hyvä valinta, eikä se huono pelkkänä postisoftanakaan ole, ei vaan ole minun makuuni.
Janne

Mikko Leho

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.04.06 - klo:22.25 »
Eikös tuo toiminut vain 1.5-versioissa, päivityksissä tuo meni sitten rikki; näin ainakin minulla Breezyssä.

Jep, jossain vaiheessa Soikkoa käyttävän Thunderbirdin profiilit menivät sekaisin. Tuon saisi varmaan korjattua jotenkin näpertämällä, mutta en ole viitsinyt kun kotikäytössä ominaisuus on lähinnä kiva lisä. Tämä on tärkeämpi ominaisuus käsitellessäni työsähköpostiani Windows-kannettavallani, jolla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Soikon ja Thunderbirdin yhdistelmällä.

tuota... siis evolultiohan hanskaa nyyssit aivan hyvin. rss-lukija siitä kyllä poistettiin, musitaakseni 1.4-sarjan jälkeen.

Mistä nyyssiominaisuuksiin pääsee käsiksi? Yritin kerran tutustua sovellukseen, mutta kun vaihtoehtoa ei tarjottu suoraan silmille, niin oletin että moista ominaisuutta ei ole tarjolla.

tosin jos haluaa kaikki yhdessä sovelluksen, niin thunderbird on varmasti ihan hyvä valinta, eikä se huono pelkkänä postisoftanakaan ole, ei vaan ole minun makuuni.

Jep, puutteita tästä löytyy tästäkin. Muun muassa se että Thunderbird ei osaa merkitä viestejä luetuiksi kaikissa ryhmissä, johon viesti on lähetetty, nyppii silloin tällöin. Lisäksi jos on tarvetta kalenterille, Evolution vaikuttaa varsin pätevältä ratkaisulta, kun taas Thunderbirdin laajennukset ovat vielä kaukana toimivasta. Kuitenkin se, että kaikki kolme tarvitsemaani osa-aluetta löytyvät yksistä kuorista, riittää siloittamaan pienet rypyt.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.04.06 - klo:22.59 »

Mistä nyyssiominaisuuksiin pääsee käsiksi? Yritin kerran tutustua sovellukseen, mutta kun vaihtoehtoa ei tarjottu suoraan silmille, niin oletin että moista ominaisuutta ei ole tarjolla.

luotaessa uutta profiilia, valitaan palvelimen tyypiksi NNTP (vanhemmassa evolutionissa) tai Usenet NEWS (uudessa evolutionissa).

Jep, puutteita tästä löytyy tästäkin. Muun muassa se että Thunderbird ei osaa merkitä viestejä luetuiksi kaikissa ryhmissä, johon viesti on lähetetty, nyppii silloin tällöin. Lisäksi jos on tarvetta kalenterille, Evolution vaikuttaa varsin pätevältä ratkaisulta, kun taas Thunderbirdin laajennukset ovat vielä kaukana toimivasta. Kuitenkin se, että kaikki kolme tarvitsemaani osa-aluetta löytyvät yksistä kuorista, riittää siloittamaan pienet rypyt.

juu, tarpeita ja tottumuksia on erilaisia, onneksi ohjelmapuolella on noita vaihtoehtoja :)
Janne