Kirjoittaja Aihe: Ikuinen käynnistys loop.  (Luettu 1528 kertaa)

Akru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Ikuinen käynnistys loop.
« : 02.11.09 - klo:21.44 »
Koneessa on Windows 7 RC ja asensin 9.10. Linuxi käynnistyu pari kertaa ja Windows kans.
Nyt sitten kun laittaa koneen käyntiin ja kun pitäisi Grub ladata kone käynnistyy uudelleen. Tätä se teki about 20min kun olin keittiössä.
Eli Loading Grub ja sitten boot.

Poistin Grubin ja asensin vanhan, mutta eipä toiminut EXT4.

Nyt asensin Ubuntun uudestaan EXT3 osioille ja laitoin Winun MBR päälle grubin, niin sama homma jatkuu.

Mikäs nyt neuvoksi???



qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ikuinen käynnistys loop.
« Vastaus #1 : 02.11.09 - klo:21.56 »
Itse kokeilisin käynnistää linuxin livecd:llä koneen ja liittää Windowsin osion jos se epäonnistuu ja saa virheilmoituksen, niin sitten käynnistäisin koneen windowsin asennuslevyllä komentoriville ja ajaisin chkdsk:n --> tiedostojärjestelmän pitäisi korjautua ja koneen käynnistyä windowsiin. Jos tuo ei auta niin sitten vetäisin ne fixmbr loitsut läpi, eli jyräisin grubin pois ja asentaisin linuxin livecd:llä grub-install (meniköhän ulkomuistista oikein?) grubin uudelleen koneelle.

Akru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Ikuinen käynnistys loop.
« Vastaus #2 : 02.11.09 - klo:22.31 »
Ei auttanut. tos v
Kiitos kumminkin. Aikasemminki ollut linux ongelmia tämän W7 RC kanssa. Sitten kun olen ostanut W7 niin katselis uudestaan nuita linux asennuksia. jos vaikka sitten rupeaisi asiallisesti toimimaan.
Onneksi läppärissä toimii, niin saa ohjelmointi hommia tehä.

Ärsyttää tämä ainainen veivaaminen ja tappelu.

Kiitos vielä.