Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx  (Luettu 271200 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #700 : 10.05.10 - klo:18.09 »
Opera päivittyi tässä uusinpaan 10.53 versioon ja samalla katosi javat.
Mitä teen?
10.53 on vielä beta, joten ongelmia voi olla. Joku taisi Opera Desktop Teamin sivuilla mainita, että Flash toimii, mutta Java ei. Itselläni on myös sama ongelma (toki Javan puute haittaa vähemmän kuin Flashin ainakin minusta).
Operaa ei taida (enää) saada Ubuntun pakettivarastoista, joten tuo täytynee olla joko käsin päivitetty tai ehkä deb.opera.com:ista eli olet itse valinnut joko vakaa tai uusin kehitysversio. Tarkista pakettilähteesi.

Toivottavaa olisi, ettei tuollaisia kirjoitettaisi tähän ketjuun, kun siitä on omakin: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=23886.0
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

flatron

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #701 : 10.05.10 - klo:18.48 »
Joo oli beta tuolla pakettivarastossa rastittuna ja sen takia päivittyi.
palaan vanhaan takaisin.

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #702 : 11.05.10 - klo:12.06 »
Tein näin Lysergi-ilveksen kanssa, ohjeet on laadittu Karma-Karhulle ja löytyi täältä

ttp://www.ubuntumini.com/2009/09/fix-most-audio-problems-remove.html

sudo apt-get purge pulseaudio

jonka jälkeen asensin sovellusvalikoimasta alsamikserin ja äänet toimivat nyt hyvin. Ei vinkunoita, säröa tms.
Äänikorttini on vanha Soundblaster Live 5.1

Takaisin pulseaudion saa

sudo apt-get install pulseaudio

JTMT

  • Vieras
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #703 : 11.05.10 - klo:23.35 »
Erittäin kehitysvaiheessa vieläkin. En voi suositella kenellekään. Jos tuoretta ja toimivaa haluaa, niin suosittelen Debian Squeezea. Tai vaikkapa toimivana extremekokemuksena Siduxia.

Ei ei näin! Mutta eihän Ubuntu käyttäjillä ole sanan valtaa asioissa, kun raha sanelee mitä tehdään, sen rahan mukana tehdään. Sääli.

Ihan liian buginen "normaaliin" käyttöön ja bugeja korjaillaan hupipuolelta eikä tuolta tärkeämmältä puolelta. Kuin esim. Rhythmboxiin kyllä tuli päivityksiä, mutta paljonko se Intel näytönohjaimen käyttäjiä lohduttaa, kun se käyttis silti jatkaa sitä jäätymistä.

https://wiki.ubuntu.com/X/Bugs/Lucidi8xxFreezes

VESA:lla pääsee jäätymisestä eroon, mutta monta muuta ongelmaa tulee tilalle.

Itse olen lähes kokonan menettänyt toivon Ubuntun suhteen. Eipä siinä ole muuta kuin pari graafista ohjelmaa joihinkin säätöihin. Vakaudessaan se ei pääse edes Debian Squeeze Alpha 1 tasolle.

Ubuntua käytin 4.10 - 9.04 asti ja toivon hiipuessa 6.06 jälkeen ainut kiinnostus Ubuntua kohtaan on ollut se, että että sille löytyy paljon tukea foorumeilta ja että se on tavallaan raivannut tietä ihmisille Linux pohjaisista käyttiksistä. Tosin näyttää siltä että ihmiset olettaa, että Ubuntu on Linux ja jos se Ubuntu ei toimi omassa koneessa, niin mikään muukaan ei toimi.

Hyvä että Ubuntu on olemassa. Sille on omat käyttäjänsä ja kannattajansa. Itse käytän sitä Ubuntun äitiä, eli Debiania, koska kivikova vakaus miellyttää itseäni enemmän kuin viiltävällä/vuotavalla terällä olevat ohjelmat.

Se mikä toimii, sitä ei kannata korjata.

Oon ottanut muutaman ja juttua lähtee vähän liikaakin. Pyydän jo nyt anteeksi kaikilta Ubuntu uskovaisilta. Kaikki uskonnot ovat oman arvoisia! Rauhaa ja kevättä kaikille.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #704 : 11.05.10 - klo:23.57 »
Mikä kerneli JTMT:llä on? 2.6.32-21 näyttää toimivan ongelmitta palvelinkoneellani, mutta nykyisellä versiolla (2.6.32-22) tuo kone jähmettyy käynnistyksen yhteydessä.

JTMT

  • Vieras
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #705 : 12.05.10 - klo:01.49 »
Mikä kerneli JTMT:llä on? 2.6.32-21 näyttää toimivan ongelmitta palvelinkoneellani, mutta nykyisellä versiolla (2.6.32-22) tuo kone jähmettyy käynnistyksen yhteydessä.

Jähmettyminen tapahtuu sillä kernelillä mikä asennukseen jälkeen tulee ja se mikä tulee päivityksien mukana ei tuo uusia tuulia asiaan. Ainut laastari hommalle on laitta VESA käyntiin näillä ohjeilla.

Workaround B:

https://wiki.ubuntu.com/X/Bugs/Lucidi8xxFreezes

Tosin se ei ole mikään ilo, kun tietokone sattuu olemaan ainut kapistus millä katson telkkaria, DVD ja muita videoita. Pikkunen 5cm x 5cm läntti keskellä ruutua ei oikein lämmitä.

DVD-asemakin osoittautui taas olevan ihan liikaa Ubuntulle ja Braserolle. Onneksi olen ostanut Neron lisenssin niin sillä onnistuu poltto vaikka Ubuntu ei voikkaan liittää tyhjää mediaa.

Viimeinen tikki U. 10.04 oli se että justiinsa kun sain mutkien kautta ME-TV:stä näkymään tavalliset kanavat, niin sillä ei voinut tallentaa, kun ei kuulemma ollut oikeuksia toimintoon. Sitä ennen toimi katsominenkin ihan hyvin. Seraavalla kerralla katsomiseenkaan ei oikeuksia Tuli vaan ilmoitus ei oikeuksia ja siinä OK nappula painaakseen. Sitä kun painoi, niin samatien tuli sama ilmoitus.

Edelleenkin onneksi on tää kiven vakaa Debian olemassa. Sen voin sanoa että ilman Ubuntua en koskaan olis oppinut niitä vähiäkään päätteellä käskyttely taitoja. Jostain ihme syystä niitä ei ole Debianissa paljon tarvinnut. Nyt käytän päätettä ihan omasta tahdosta/omaksi iloksi. Digi TV, DVD, Leffat, CD rippaus, Biisien konvertoiminen, Päivitykset. Nuo kaikki teen päätteltä käsin.

Voi kuulostaa että olen Ubuntu vastainen. Ei todellakaan niin. Se ei vaan ole minulle joka haluaa toimivaa ja vakaata käyttöjärjestelmää. Toki uusi aina viehättää ja siksi Ubuntua tulee kokeiltua.

Mutta onneksi tuolla lammessa on jokaiselle omansa ja jos ei löydy, niin osaava tekee sitten itselleen mieluisen. 

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #706 : 12.05.10 - klo:09.02 »
Minulla oli tuo vastaava ongelma ja sain tuolla workaround A:lla toimimaan. "Palvelimena" toimii vanha Fujitsun C1110-läppäri.

IceQueen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu 10.04: Lucid Lynx
« Vastaus #707 : 21.05.10 - klo:19.51 »
Mä oon ollut todella tyytyväinen koneeseen Lucid Lynxiin siirtymisen jälkeen!! Aiemmin kirjottelin täällä, että akunkäyttö on huonoa, noh, tämän myötä akun kesto on pidempi!!

Kone on aiempaakin nopeampi, vaikka Ubuntulla Karmic Koalalla oli Win Vistaa jo huomattavasti nopeampi!

Sitä paitsi, pidän tietyistä pikku toiminnoista paljon! ;D

En kyllä enää Windowsiin vaihtais! :D