Kirjoittaja Aihe: Wireless Intellimouse Explorer 2  (Luettu 2712 kertaa)

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
Wireless Intellimouse Explorer 2
« : 26.04.06 - klo:09.22 »
onko kukaan saanut toimimaan kaikkia tuon hiiren ominaisuuksia?
kuten esim. "neli suuntainen" rulla?
itselläni ennen toimi nuo lisä napit mutta eivät nyt toimi, mutta se johtuu siitä että olen asentanut ubuntun uudelleen enkä ole nyt löytänyt sitä ohjetta jolla aikoinaan ne toimimaan laitoin.

lisäksi miten saa pois päältä tuon rullan liian nopean pyörityksen aiheuttaman edelliselle sivulle tai seuraavalle sivulle siirtymisen?
se on erittäin ärsyttävä ominaisuus.

jemaku

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Wireless Intellimouse Explorer 2
« Vastaus #1 : 26.04.06 - klo:20.54 »
Mulla on kylläkin Logitechin Cordless Click! (tilt-wheel ja yksi lisänappi). Tällä ohjeella sain aikoinaan napit toimimaan, ja voisin kuvitella että soveltamalla MS-tuotekin talttuisi.
 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=65471
Lopussa on paljon turhaa hifistelyä, mulla on tehtynä vain kohdat 1-2 (&3).

Tiedot ensin täältä:
Koodia: [Valitse]
cat /proc/bus/input/devices
Sitten xorg.conf:iin korjailut + riittävän suuri "Buttons" arvo, (sitten ilmeisesti uudelleenkäynnistys) ja xev-ohjelmalla kokeilemaan mitä lukemia napinpainallukset tuottaa.

xorg.conffissa on mulla:
Koodia: [Valitse]
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "evdev"
Option "Dev Name" "Logitech USB RECEIVER"
Option "Dev Phys" "usb-*/input0"
Option "Device" "/dev/input/event1"
Option "Buttons" "12"
Option "ZAxisMapping" "4 5 7 6"
Option "Resolution" "800"
EndSection

Tuon "Buttons" lukeman pitää olla tarpeeksi suuri että kaikki napit tulee oikein läpi. Mulla xev ei näytä koodeja 8-9 millekään napille, mutta jostain syystä piti silti olla tuo 12. Liian suuresta arvosta ei kai ole muuta haittaa kuin turha resurssien kulutus.

Ja "ZAxisMapping" määrää rullan vieritykset.

Jos tästä ei ole apua niin hakusanoilla evdev tai xev ja tilt wheel saattaa löytyä jotain hyödyllisempää.

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #2 : 26.04.06 - klo:22.37 »
onko kukaan saanut toimimaan kaikkia tuon hiiren ominaisuuksia?
kuten esim. "neli suuntainen" rulla?
itselläni ennen toimi nuo lisä napit mutta eivät nyt toimi, mutta se johtuu siitä että olen asentanut ubuntun uudelleen enkä ole nyt löytänyt sitä ohjetta jolla aikoinaan ne toimimaan laitoin.

lisäksi miten saa pois päältä tuon rullan liian nopean pyörityksen aiheuttaman edelliselle sivulle tai seuraavalle sivulle siirtymisen?
se on erittäin ärsyttävä ominaisuus.

http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=156761&postcount=4
Itselläni PS/2 rullahiiri ei toiminut dapperissa kunnolla (teki juuri tuota edelliselle sivulle pomppaamista) ja laitoin siihen langallisen Intellimousen kiinni niin tuolla toimi rulla hienosti, mutta noita lisänappeja en saanut millään toimiin siinä. Kyseessä oli kyllä läppäri ja tuo hiiri toimi gentoossa siinäkin hyvin muttei dapperissa (ja ennen tuo hiiri oli pöytäkoneessani jossa se breezyllä toimi hienosti)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.05.06 - klo:08.44 »
näillä ohjeilla sain pari kertaa kernel panic:n, mutta lopulta sain tuon sivuhistoriassa edes takaisin hyppimisen pois rullasta.
pitää noita lisänappeja ja tilt-wheel hommia miettiä jahka dapperin virallinen versio ilmestyy.
tietysti neuvot kelpaa jos jollain on. =)

ymmärsin tuolta että dapperissa olisi Intellimouse Explorer:lle jonkinlainen oma ajuri tai jotain?