Ei taida toimia vieläkään vai missä mättää minulla....
Eli: Asensin eilen, siis 08.01.2010, Ubuntu 9.10 version Amilo-läppärilleni, jossa aiemmin W-XT asennettuna
ja jolla olen käyttänyt Huawei E 169 mokkulaa DNA-verkossa aivan normaalisti. Vaan ei pystynyt asentumaan
ko mokkula Ubuntuun. Hain vielä, varmuuden vuoksi, kaikki päivitykset (252 kpl) läppärin Ubuntulle (tämän tein kotona piuhan kautta toimivan laajakaistan avulla). Kun laitan mokkulan kiinni USB-porttiin, rupeaa kyllä vilkuttelemaan sinistä valoa, että yhteys tukiasemaan toimii, mutta heittää hetkeksi kuvaruudulle ikonin, että
mobile-yhteys on "off-line"- tilassa. Hetken kuluttua näytölle tulee "mobile partnerin" vihreä maapalloikoni.
Jos yritän avata sieltä set up exen, rullaa aikansa "archivia" ja heittää kielletyn ajosuunnan liikennemerkin, sekä ilmoituksen:
Archive: /media/Mobile Partner /Mobile Partner/Setup.exe
[/media/Mobile Partner /Mobile Partner/Setup.exe]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /media/Mobile Partner /Mobile Partner/Setup.exe or
/media/Mobile Partner /Mobile Partner/Setup.exe.zip, and cannot find /media/Mobile Partner /Mobile Partner/Setup.exe.ZIP, period.
MIelestäni, (= siis oman ymmärrykseni mukaan) olen yrittänyt laittaa asetukset Network Managerissa oikein.
(Muuten - pitääkö siellä sen numeron olla SIM-kortiin asennettu puhelinnumero vai riittääkö "default" asetuksen
*99#.?) (PIN-koodin kysely on SIM-kortistani deaktivoitu).
Ymmärsin noista aiemmista viesteistä, jotka jo marraskuulta 2009, että uusimmissa Ubuntu 9.10. asennuksissa ongelmat Huawei E 169:n kanssa olisi jo korjattu, tai ainakin päivityksissä, mitkä latasin asennuksen jälkeen.
Olisin iloinen rakentavista ja ongelmaani valaisevista vinkeistä.
-jortu -