Lukaisin läpi tuon ohjeen. Selkeältä vaikutti, mutta mieleen jäi silti pyörimään pari kysymystä.
Minulla suuntautuisi käyttötarkoitus lähinnä lähiverkon ulkopuolelle, siksipä kysyn:
1. Tietoturva. Mitenkä Varmistan että kukaan ulkopuolinen ei pääse käsiksi lähettämääni TV streamiin? Eli kun komennan vlc
http://etäkoneeni:3000/TS/4, niin saan näkymään Tv-kuvaa vain ja ainoastaan omalta kotikoneeltani. En esim. jonkun nettikahvilan koneelta.
Miten esim seuraava viritys(?):
#127.0.0.1 # always accept localhost
#192.168.100.0/24 # any host on the local net
kotikoneeni # a specific host
#0.0.0.0/0 # any host on any net (USE THIS WITH CARE!)
Jotenkin vaikuttaa liian helpolta hoitaa homma tällä tavalla. Eli mietin, että pystyykö tuota huijaamaan että yhteydenotto tulee kotikoneelta, vaikka oikeasti tuleekin nettikahvilasta. Toinen homma, mitenkä datavirta suojataan kotikoneen ja etäkoneen välillä VDR:n tapauksessa, eli miten vältetään ei toivotut yhteyden otot, kun kuva on matkalla kohti kotikonetta?
Kaikista turvallisinta lieneen hoitaa homma ssh:lla? Tosin minulla ei ole minkäänlaista aavistusta mitenkä tämä tulisi tehdä? Käytössä tällä hetkellä serverille sekä salasana että avaimilla tapahtuva kirjautuminen, tosin olen miettinyt että ottaisin tuon salasanavaihoehdon pois tietoturvan kasvattamiseksi..
2. Pakkaaminen. Kuinka onnistuu VDR:llä lähettää Tv-kuvaa 1024kbps kaistalla, vai onko edes mahdollista?