Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Sims 2 ja Acerin läppäri?  (Luettu 3952 kertaa)

piiseli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
[Ratkaistu] Sims 2 ja Acerin läppäri?
« : 27.10.09 - klo:17.36 »
Mulla on Acer 3102WLMi, jossa muistia 1 giga (itse asennettu lisäpalikka alkuperäisen lisäksi). Heivasin joku aika sitte Windowsin tästä menemään ja laitoin Ubuntu 9.04:n tilalle. Olen ollut tähän ratkaisuuni tyytyväinen, vaikka vielä aikas nuubi linux-maailmassa olenkin.

Nyt mulla on ongelmana se, että tyttäreni haluaisi Sims 2 pelin ja mä en oo laisinkaan perehtynyt pelimaailmaan, kun itse en pelaile muuta kuin simppeliä mahjongia tms. Löysin jo foorumilta viestejä, että Winen kautta kyseinen peli ei toimi, mutta liekö kukaan saanu sitä toimimaan esim Virtual Boxissa tai mitenkään? Vai onko mun pakko rustata tähän koneeseen muka Windows taas? Ideani olisi lähinnä, että tyttö oppisi myös käyttämään Ubuntua ja vaan pelaisi jotain kautta tuota Simsiä. Isompia lapsiani en ole saanut käännytetyksi Windowsista pois, vielä ainakaan. Tytön kohdalla olis vielä toivoa ;)

Niin siis varsinainen ongelma mulla on se, että en ollenkaan älyä noita rautavaatimuksia, mitä Simsin pelille on. Lähinnä tässä kannettavassani pullonkaulaksi voisi muodostua näytönohjain, joista en kannettavien kohdalla älyä yhtään mitään (pöytäkoneista jonkin verran kokemusta vaan). Eli jos joku ystävällinen voisi kertoa mulle, toimisiko Sims ollenkaan tässä koneessa? Jos toimii, onko keinoa säilyttää Ubuntua ja pelata sitä kautta?

Toivottavasti sepustukseni ei ole liian sekava. Vastauksesta jo etukäteen kiittäen,
Pia

ps. lshw näyttää jonku ihmeen ATI Radeon Xpress 200M näytönohjaimeksi.
« Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo:08.06 kirjoittanut piiseli »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #1 : 27.10.09 - klo:17.46 »
Virtualboxin 3D-kiihdytys on vasta päässyt julkaisukelposeksi, joten en tiedä sen toimivuudesta yhtään mitään. Minun piti testata sitä pari kuukautta sitten, mutta jäi vähän tekemättä. Pääset aika paljon ninjailemaan jos koetat pyöritellä WinXP Virtualboxin kautta ja päälle vielä Sims 2, itse en menisi nimittäin sokeasti luottamaan Virtualboxin 3D-kiihdytykseen, ainakaan vielä. Mutta mistäs sitä tietää, saattaa olla että toimisi jopa pelattavasti. Eniten kyllä ihmettelen sitä, että Sims 2 ei toimi Winellä, kun taas Sims 3 toimii jopa Gold-arvosanan veroisesti... Jännää.

Ja tuosta näyttiksestä en osaa sanoa, olen itse pöytäkoneihmisiä sekä nVidian käyttäjä. Googlettamalla tuonkin näyttiksen tiedot saisi selville, mutta nyt on hieman laiska olo... :P
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #2 : 27.10.09 - klo:17.50 »
Pientä googletusta tein... Cedegan sivuilla on ilmoitus, että peli toimii Cedegalla jossakin määrin. Ei kyllä määritellä tarkemmin millä tavalla.

http://www.cedega.com/gamesdb/games/view.html?game_id=3284

Cedega on kuitenkin maksullinen ohjelma, joten en menisi ostamaan sikaa säkissä. Tuokin "works with issues" saattaa tarkoittaa käytännössä myös sitä, että peli on täysin pelikelvoton vaikka pyörisikin. Huomaa myös, että Sims 3 on Cedegan tuettujen pelien listalla...
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16354
    • Profiili
Vs: Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #3 : 27.10.09 - klo:17.57 »
ps. lshw näyttää jonku ihmeen ATI Radeon Xpress 200M näytönohjaimeksi.

Tuo on suunnilleen yhtä nopea kuin Intel GMA 900 ja 950: http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-Xpress-200M.2175.0.html

Sims 2 siis varmaankin toimisi Windowsissa. Sims 3 on luultavasti melko hidas sekä Winellä että Windowsissa.

piiseli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #4 : 28.10.09 - klo:08.06 »
Kiitän suuresti vastauksista!

Ai Sims 3 toimii Winellä? Taidanpa tehdä niin, että kokeilen ensin tuota kakkosta Winellä ja jos ei toimi, laitan sitte koneeseen Windowsin. Jälkimmäinen vaan ei innosta yhtään, kun nyt olen päässyt linuxien helpon asennuksen makuun.

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu] Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #5 : 28.10.09 - klo:16.16 »
Kannattaa myös kokeilla tuolla. Tuo käyttää Wineä, mutta siinä voi kokeilla eri winen verisoilla.

http://www.playonlinux.com/en/

Crossveriakin voi kokeilla. Maksullinen, mutta saa kokeilla ilmaiseksi.

http://www.codeweavers.com/

piiseli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu] Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #6 : 30.10.09 - klo:14.39 »
Kiitos vielä, spark, lisävinkeistä!

Kokeilin kaikkia neuvojanne, mutta ei lähtenyt toimimaan, vaikka kuinka googletin ratkaisuvaihtoehtoja. Tuo playonlinux näkys tukevan Sims 3:sta suoraan, mutta ei kakkosta. Niinpä asensin XP:n läppärille ja peli toimii, onneksi! Tuossa vieressä nyt aikas onnellinen pikku tyttö pelaa sitä parhaillaan. Harmi vaan, etten Ubuntua saanu säilytetyksi, mutta onneksi mulla on se toisilla koneilla, jotta ainaki ite pääsee edelleen käyttämään.

Hertsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 581
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu] Sims 2 ja Acerin läppäri?
« Vastaus #7 : 16.11.09 - klo:14.37 »
no mutta laita nyt ihmeessä winjöötin viereen ubuntu siihen koneeseen.
Et sitten kokeillut CrossOver gamesia? Sillä sims 2 minulla pyörii.
Sitä saa testata 30 päivää ja sit voi ostaa muistaakseni 30 puntaa
eli noin 20 euroa. Sillä saa lisäksi monia muitakin windows pelejä
pyörimään.